La Federació del Barcelonès Est té cura dels penyistes més vulnerables

Nou local de la Federació Barcelonès Est // Marc Guillén

NOTÍCIES 29 d’abr. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

La iniciativa “Penyista, no estàs sol” ha contactat amb 2.400 persones grans o que viuen soles

La situació de confinament està plantejant serioses dificultats en el dia a dia de tothom, però és evident que un dels grups que més ho està patint és el de la població de més edat, així com aquelles persones que viuen soles. És per això que la Federació del Barcelonès Est va posar en marxa fa unes setmanes la iniciativa “Penyista, no estàs sol”, amb la què cada penya feia un seguiment dels seus membres més vulnerables. L'objectiu era doble: d’una banda, assegurar-se que aquests penyistes estaven bé i fer-los sentir acompanyats, i de l’altra, detectar problemàtiques i buscar la forma de resoldre-les.

Un cop acordada la iniciativa, cadascuna de les penyes de la federació es va anar posant en contacte, ja sigui telefònicament o per missatge, amb els seus membres més vulnerables per a conèixer la seva situació i comprovar que estaven bé. Gràcies a la gran implicació de tothom, s'ha pogut contactar amb un total de 2.400 penyistes. La majoria de respostes han estat tranquil·litzadores, ja que les complicacions sorgides estaven sota control, però en qualsevol cas els agraïments per la trucada i l'acompanyament, encara que fos a distància, han estat unànimes.

La compra d’aliments, principal complicació

D’entre les problemàtiques que ha identificat la iniciativa “Penyista, no estàs sol”, la més comuna ha estat la de sortir a comprar aliments. En aquest sentit, les penyes s'han assegurat que familiars o veïns poguessin assistir aquests membres de més edat, i són diversos els socis que s'han ofert a fer-ho en aquells casos que fes falta. També s'ha pres nota de la manca de mascaretes o guants per a poder sortir al carrer, i s'ha traslladat tot l'escalf i ànim a aquelles persones que presenten un estat d'ànim més decaigut.

A més, la iniciativa ha permès tenir constància d’aquells i aquelles penyistes que han patit o han viscut de prop els efectes de la COVID-19, ja sigui per haver contret la malaltia, per a tenir algun familiar en aquesta situació, o fins i tot per estar-hi en contacte en alguna instal·lació sanitària. També s'ha mostrat especial atenció a aquells membres que presenten situacions personals o familiars complicades, les quals s'han vist agreujades degut a l'estat de confinament.

A més del valuós paper de les penyes, la Federació del Barcelonès Est s’ha encarregat de coordinar la iniciativa i de posar-ne en comú els resultats. "En aquestes setmanes tan difícils, hem volgut tenir cura dels nostres penyistes més vulnerables i recordar-los que tant la federació com les seves penyes estan sempre al costat. Els escoltem, els acompanyem i ens posem a la seva disposició per a ajudar-los en tot allò que sigui possible”, ha explicat Jordi Monturiol, president de la Federació de Penyes Barcelonistes del Barcelonès Est.