La Federació del Barcelonès Est celebra la XII Nit de les Penyes

Foto: FC BARCELONA

NOTÍCIES 25 de nov. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

El directiu Pau Vilanova, el president de la Confederació, Antoni Guil, i l’expresident Sandro Rossell van encapçalar la vetllada

L’Hotel Alimara va acollir divendres la dotzena edició de la Nit de les Penyes, una celebració que ja s’ha convertit en un essencial de la Federació de Penyes Barcelonistes del Barcelonès Est i que actua com a cloenda anual per a les penyes de la zona. Més de 200 persones van assistir a la vetllada, que estava encapçalada pel directiu del FC Barcelona responsable de les penyes, Pau Vilanova; el president de la Confederació Mundial de Penyes, Antoni Guil; l’expresident Sandro Rossell; i els exjugadors i membres de l’Agrupació Barça Jugadors Juan Manuel Asensi, Pere Valentí Mora i Paco Martínez.

Després de rebre a tots els presents amb una copa de benvinguda, van iniciar-se els parlaments de la mà del president de la Federació, Jordi Monturiol, que va agrair l’àmplia assistència de penyes i penyistes, així com d’institucions. Seguidament, els tres exjugadors culers van explicar diversos detalls dels seus anys com a jugadors del primer equip i Antoni Guil va posar en relleu el valor de les penyes al territori. El conseller d’esports del Districte de Sant Andreu, Felipe Martínez, va prendre el torn de paraula que, en acabar, li va passar al directiu Pau Vilanova, que va encarregar-se de la cloenda dels parlaments.

Durant el sopar commemoratiu de la XII Nit de les Penyes es va projectar un vídeo que recollia diverses imatges de les activitats realitzades per la Federació durant aquest any, es va donar un reconeixement a les penyes en agraïment per la seva col·laboració solidària al projecte Sàhara 2019 i es va lliurar a la Penya Barcelonista Trinitat Vella el premi del quart concurs de fotografia de la Ruta de les Fonts per la seva imatge “Tots units fem força”.

Al finalitzar el sopar, es va lliurar una placa en reconeixement al FC Barcelona pel 40è aniversari de Basilea que van recollir els tres exjugadors presents i es va entregar el premi Optimisme Blaugrana 2019 al vicepresident de la Confederació, Salvador Torres, i al periodista esportiu Frederic Porta, pel seu paper en el Centenari del moviment de penyes.

El moment més emotiu

Finalment, va arribar el moment més emotiu de tota la vesprada: l’entrega del premi Sentiment Blaugrana 2019.

Enguany, aquest premi de la Federació va anar per a l’expresident Sandro Rossell que va agrair profundament el guardó destacant que “mentre vaig ser president del Barça, em van donar diversos premis per múltiples motius que molt probablement no mereixia, però penso que aquest, que és pel sentiment culer, me’l mereixo de debò, igual que us el mereixeu tots vosaltres”, va dir als assistents. I va continuar: “Precisament, el que ens uneix avui aquí és el sentiment blaugrana i, durant els dos anys que he estat privat de llibertat, només hi ha hagut dos coses que m’han fet sentir lliure: les visites de la meva família i amics, com el Pau Vilanova, i quan escoltava el Barça per la ràdio. I això, sens dubte, és el sentiment blaugrana”, va concloure Sandro Rossell.

Per acomiadar a tots els assistents, es va realitzar una fotografia de família a l’escenari.