Un retrat solidari de Burkina Faso a la Federació del Barcelonès Est

Federació de Penyes del Barcelonès Est

NOTÍCIES 15 d’oct. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

El país africà és el protagonista de l’exposició fotogràfica que acaba d’inaugurar a la seva seu, i que es podrà visitar fins el 15 de novembre

Les parets de la seu de la Federació de Penyes del Barcelonès Est mostren des d’aquest dimecres una col·lecció de fotografies de Burkina Faso, un dels països més desfavorits del continent africà. Sota el títol de “Cares i Espais”, aquesta exposició recull algunes de les imatges més significatives i emotives per a explicar les condicions de vida en aquest territori, però també ensenyant el contrast de l'impacte positiu que els aporta qualsevol ajuda externa. Per exemple, la que els ha estat brindant la pròpia Federació durant els últims anys. També inclou una selecció d'objectes de la cultura burkinesa.

L'exposició, que ja es troba oberta al públic i podrà visitar-se fins el 15 de novembre, va ser inaugurada aquest dimecres en un acte al què van assistir Pau Vilanova, vicepresident institucional del FC Barcelona; Jordi Pitarch, membre de la Comissió de Penyes del FC Barcelona; Josep Maldonado, patró de la Fundació Barça; Paco Clos, membre de la Agrupació Barça Jugadors; i Jordi Monturiol; president de la Federació de Penyes del Barcelonès Est. Després dels seus respectius parlaments, en què van destacar la importància d’iniciatives solidàries com aquesta, van fer un breu recorregut per l’exposició, sempre respectant totes les mesures sanitàries.

Un compromís sostingut

El projecte solidari internacional de la Federació del Barcelonès Est amb Burkina Faso, que ha estat subvencionat en part pel Consell de Solidaritat de la Confederació Mundial de Penyes, va començar el 2017 amb el primer viatge al país africà. Allí, una delegació encapçalada per Monturiol al costat d'altres directius de la federació va lliurar més de 300 quilos de material esportiu, acadèmic i sanitari a diverses poblacions agermanades amb penyes del Barcelonès Est. També van participar en activitats esportives i culturals.

El 2018, van repetir l'experiència. Aquesta vegada, amb un nou lliurament de material al qual hi van sumar 2.000 quilos d'arròs per a escoles, contribuint així a pal·liar una forta sequera que havia afectat el país. D'altra banda, es va organitzar un torneig de futbol entre poblacions locals.

En tots dos viatges, els colors blaugrana van tenyir els territoris visitats i van proporcionar una gran alegria a la població burkinesa. Algunes d'aquestes escenes, fotografiades pel mateix Jordi Monturiol i el periodista Toni Closa, són les que ara es poden veure exposades. Totes elles estan a la venda, i els beneficis que se n’obtinguin es destinaran a la PB Ouagadougou, l'única penya barcelonista de Burkina Faso.