Èxit de la xerrada online amb Óscar López

PB Sant Cugat

NOTÍCIES 06 de maig 2020 - Confederació Mundial de Penyes

L’entrenador del Juvenil B del FC Barcelona va compartir la seva experiència i va repassar alguns aspectes clau en la formació de joves futbolistes

La situació causada pels efectes de la COVID-19 i el conseqüent confinament de tota la població han provocat l’aturada de pràcticament totes les activitats que es realitzaven fins ara. No obstant, la Confederació Mundial de Penyes ha volgut adaptar-se a les circumstàncies i, aprofitant la tecnologia, ha dut a terme una xerrada online de caràcter formatiu amb Óscar López, exjugador del primer equip del FC Barcelona i actual entrenador del Juvenil B del futbol formatiu blaugrana.

La xerrada, que va ser seguida per més de 80 assistents, es va emmarcar dins del programa Penyes i Esport de la Confederació en el seva faceta més enfocada a la formació, que inclou la iniciativa Junts+ i l’Agrupació de Penyes. D’aquí que bona part dels espectadors fossin joves jugadors i entrenadors que formen part d’aquests àmbits; i no només de futbol, sinó també de bàsquet, hoquei, futbol sala o handbol. A tots ells, s’hi van sumar representants de la citada Agrupació, així com de diverses federacions i penyes del moviment.

Durant la xerrada, Óscar López va repassar la seva carrera com a futbolista, que va iniciar a La Masia fins a arribar al primer equip del FC Barcelona, i que després el va dur a altres equips de la lliga espanyola, així com a Itàlia o Holanda. Entre altres coses, va apuntar la importància d’aquesta experiència com a jugador en la seva tasca actual d’entrenador: “No només tens més clars molts conceptes del joc que has de traslladar als teus jugadors, sinó que identifiques i comprens més ràpidament situacions personals o a nivell de vestuari que tu ja vas viure, i on ja saps com es pot sentir el jugador”.

En aquest sentit, l’entrenador del Juvenil B del FC Barcelona va donar bons consells als joves entrenadors que l’estaven escoltant: “La bona gestió emocional dels jugadors és clau, per això l’entrenador ha de conèixer la seva vida fora del camp; les seves circumstàncies personals, familiars, socials... Només així sabrà com afrontar cada complicació que pugui sorgir. I, si cal, ha de mirar de reorientar-lo. No podem oblidar que, abans que futbolistes, estem formant persones”.

D’altra banda, López va subratllar el pes que té la formació per a qualsevol persona implicada en aquest món: “El futbol no deixa de ser formatiu en cap moment, sigui en la categoria que sigui. El mateix passa amb els entrenadors, que mai no hem de deixar d’aprendre. A vegades, un simple gest o paraula cap a un jugador ja el pot fer créixer, i és en el fet de saber-ho trobar on es pot distingir un gran entrenador”.

Consells com aquests són els que la Confederació Mundial de Penyes es preocupa per a inculcar a jugadors, entrenadors i familiars, amb la col·laboració de l’Agrupació de Futbol de Clubs i Penyes del FC Barcelona. Actualment, aquesta està formada per un total de 16 penyes que sumen 270 equips i més de 3.600 jugadors i jugadores en totes les categories de futbol formatiu, a més d’amateur, sènior i inclusiu.