Estudiants americans coneixen les penyes al Barcelonès Est

NOTÍCIES 14 de febr. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

La Federació presidida per Jordi Monturiol va acollir la XII xerrada del projecte

La Federació de Penyes Barcelonistes del Barcelonès Est, presidida per Jordi Monturiol, va acollir a la seva seu la XII xerrada dirigida a 70 estudiants nord-americans que van conèixer de prop el valor de les penyes barcelonistes.

Aquest cicle de xerrades es realitza gràcies a la col•laboració entre la Federació i la Universitat Pompeu Fabra, que es va iniciar el 2014, i que s'inscriu dins de l'assignatura “Global Màrqueting and Culture of FC Barcelona”, que forma part del programa Study Abrodad de la universitat. El curs analitza el paper clau de l'esport en el context europeu i en el marc dels estudis culturals, centrant-se en temes històrics, sociològics i polítics vinculats a un cas determinat d'estudi: el FC Barcelona.

El col•loqui, impartit pel tresorer de la Confederació Mundial de Penyes, Vicenç Notari, permet als joves estatunidencs conèixer el moviment de penyes barcelonistes i tot el que l'envolta. Així, se'ls fa un breu resum de la història del Club –destacant algunes figures representatives com Joan Gamper, Kubala, Johan Cruyff i alguns elements identificatius com La Masia o la Fundació Barça– i repassen la història centenària del nostre moviment penyístic. Els alumnes van seguir atentament les explicacions sobre el que són, fan i signifiquen les penyes del Barça en un entorn cent per cent blaugrana.