L’esport femení pren la paraula a la nova revista ‘Blaugranes’

NOTÍCIES 04 de febr. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

L’onzena edició publicada per la Confederació Mundial de Penyes entrevista Mariona Caldentey i destaca el pes de l’esport base femení a les penyes

L’onzena edició de la revista Blaugranes, publicada per la Confederació Mundial de Penyes, posa el focus en l’actual auge que experimenta l’esport femení i en la necessitat de seguir avançant i progressant per aquest camí fins arribar a una igualtat d’oportunitats per a totes les nenes i dones que volen dedicar-se al món de l’esport.

Aquesta voluntat de seguir lluitant per a trencar esquemes és una de les grans conviccions de Mariona Caldentey, la gran protagonista d’aquest número. La jove davantera del primer equip femení del FC Barcelona valora en una entrevista la seva experiència des que va començar a jugar a futbol de ben petita fins el seu salt a l’elit gràcies al conjunt blaugrana. Caldentey també explica l’estreta relació que manté amb la Penya Barcelonista Els Tamarells, de Felanitx, la qual va aconseguir que bategessin el camp municipal amb el nom de la jugadora.

La revista completa la seva visió de l’esport femení amb un reportatge sobre la seva creixent presència dins de les penyes, les quals porten anys actuant com a grans impulsores des de la base arreu del territori. En aquest sentit, la Secretària de la Junta Directiva del FC Barcelona i responsable del Futbol Femení, Maria Teixidor, aporta la seva opinió subratllant la importància de les penyes perquè el futbol femení segueixi pujant graons.

Un moviment més solidari

La revista explica també el Projecte d’Acollida de Refugiats que la Confederació Mundial de Penyes i la Creu Roja a Catalunya van presentar conjuntament el passat novembre. Aquesta iniciativa estableix les bases d’una col•laboració arreu del territori entre les penyes barcelonistes i les oficines de Creu Roja, de mode que les persones refugiades gaudeixin d’una millor acollida i integració en un moment especialment delicat per a la seva situació.

A més, les pàgines de Blaugranes ofereixen un extens testimoni visual del nou local de la Federació de Penyes del Barcelonès Est, que per primer cop mostra el model de penya de futur cap al qual s’encamina tot el moviment. Al reportatge, es poden apreciar els diferents espais de la nova seu i s’exposen els conceptes que el fonamenten.

L’activitat incansable de les penyes

Així mateix, s’hi poden trobar bona part de les activitats realitzades per les penyes durant els últims mesos, amb especial protagonisme per a la presentació del llibre Barça i Catalunya: Els orígens d’una simbiosi, sorgit a partir de les xerrades homònimes organitzades per la Confederació, i també per a la 3a edició de l’Open Penyes del Barça de Golf. L’inici d’una nova temporada d’eSports amb el Penyes Futbol Games, així com les xerrades d’exjugadors i del cicle “Invulnerables” amb sor Lucía Caram, completen la secció.

Com és habitual, la revista també descobreix les interioritats de tres penyes oficials del moviment per aprendre més detalls sobre la història i l’activitat de la PB del Palau d’Anglesola, la GPB Águilas i la PB Washington DC. Per a concloure, aquesta nova edició de la revista Blaugranes recull bona part dels actes més rellevants duts a terme per les penyes durant els últims mesos arreu de tot el territori.