El nou equip femení de la PB Cervelló, molt unit i preparat

L’equip femení de la penya. / PB Cervelló

REPORTATGES 06 de maig 2021 - Confederació Mundial de Penyes

La penya vol ser un referent en el futbol femení, oferir igualtat d’oportunitats a les futbolistes i transmetre els valors blaugrana amb un cos tècnic complet

El futbol femení està en auge: el veiem a la televisió, apareix a totes les xarxes socials i fins i tot ha trepitjat la gespa dels grans estadis espanyols. Entre altres cites assenyalades, la setmana que ve a Göteborg el Barça es juga el títol de la Champions per segon any consecutiu. Indiscutiblement, la realitat i les regles han canviat, i les penyes no es volen quedar enrere. És per això que la Penya Blaugrana de Cervelló, de la Federació del Baix Llobregat, des de fa tres mesos té un equip femení sènior “molt unit, amb il·lusió i moltes ganes d’aprendre”, tal com comenta el seu entrenador, Jesús Mateos del Pino.

“Ja havíem tingut un equip femení fa un parell d’anys, però no va acabar d’arrancar. Aquesta vegada ens hem preparat, conscienciat i marcat una clara evolució per a avançar positivament”, explica Vicenç Notari, president de la Federació i vicepresident de la penya. La intenció és crear un referent i potenciar la igualtat i professionalitat esportiva, així que han abordat la iniciativa de manera íntegra. Per aquesta raó, l’equip compta amb un cos tècnic format també per una psicòloga esportiva i un preparador físic. “Són dues figures essencials”, assegura Jesús.

La quarta capitana del Femení, Ainoa Díaz, relata que el staff “aposta per nosaltres i això és fonamental: ens aporten tota la part tècnica, tàctica i psicològica que necessitem. A poc a poc veiem una evolució i tots ho donem tot per a millorar dia a dia”.

Aptitud i aprenentatge

Són un total de 23 jugadores que individualment tenen un gran potencial i els queda créixer com a equip. El temps ho permetrà. “Entre partit i partit es nota un canvi enorme. Veiem les seves aptituds i volem seguir treballant en aquesta línia, millorant el rendiment global”, detalla Mireia Ros, secretària de la penya, juntament amb Rocío Montero, coordinadora de l’equip.

Estan federades i competeixen, tot i que aquesta temporada és només un primer contacte per a treballar en la classificació de la següent. “Tenim clars els valors a transmetre. Acceptem els resultats en pro de l’aprenentatge, d’un objectiu major i de la unió de l’equip. Estic molt content amb totes les jugadores, amb el seu esforç i implicació, a pesar de les complicacions”, s’enorgulleix l’entrenador.

Des de la directiva potencien la igualtat de condicions entre els altres equips masculins i el femení, i es lluita perquè aquest últim sigui cada vegada més visible. “Tant de bo cada dia hi hagi més clubs que incloguin més equips femenins”, implora Jesús.

Futur: Crear un planter

El camí del femení a la PB Cervelló només acaba de començar. A més de continuar amb el sènior, a la penya ja estan treballant per a crear quatre equips de futbol base femení la temporada que ve, probablement a les categories benjamí i aleví. Volen que tingui un llarg recorregut i així potenciar la igualtat de gènere al futbol donant visibilitat i les mateixes oportunitats a les jugadores.