La PB Foment Martinenc entrega els premis del VI Certamen Literari

Federació Barcelonès Est

NOTÍCIES 29 de març 2021 - Confederació Mundial de Penyes

Els relats finalistes, escollits d'entre gairebé 60 de presentats, han estat editats en un llibre que compta amb un pròleg del president del FC Barcelona, Joan Laporta

El Certamen Literari organitzat per la Penya Blaugrana Foment Martinenc va posar el punt i final a la seva VI edició amb l’entrega de premis als autors dels relats guanyadors. L’acte es va celebrar al local de la Federació de Penyes del Barcelonès Est i va comptar amb la presència de Jordi Monturiol, president de la citada Federació, i Paco Martínez, exjugador i membre de l’Agrupació de Jugadors del FC Barcelona, així com una representació de la PB Foment Martinenc encapçalada pel seu president, Àngel Pérez. Aquesta edició del Certamen Literari ha assolit un rècord de participació, ja que els 59 relats presentats gairebé dupliquen els de l’any anterior, amb el valor afegit que s’han rebut escrits des de diferents punts del territori espanyol. En total, 13 penyes barcelonistes han comptat amb un o més dels seus membres entre els participants.

El jurat, presidit pel periodista Toni Closa, ha decidit atorgar el primer premi a Carles Ribas, pel relat “Porta principal de tribuna”; el segon se l’ha emportat la història “Juli, Marta i el poder que no descansa”, del periodista Santi Ovalle; mentre que el tercer ha recaigut en “Quan el Barça era l’única esperança”, escrit per Antoni Blanchart, president de la PB Les Corts. Una altra membre d’aquesta penya, Carme Valls, ha estat la guanyadora de la categoria especial reservada a penyistes, gràcies al relat “El senyor del puro”. Com ja és habitual, totes les obres finalistes han estat recollides en un llibre editat per la PB Foment Martinenc, el qual compta en aquesta ocasió amb un pròleg de Joan Laporta, president del FC Barcelona.

Durant l’acte d’entrega de premis, que ha transcorregut sota les mesures sanitàries corresponents, també s’ha homenatjat el veterà poeta Benigno Lozano, que ha publicat un recull d’obres titulat “Des de Samitier a Messi”. També hi ha hagut una actuació musical a càrrec d’un duet de corda. L’èxit de la VI edició del Certamen Literari de la PB Foment Martinenc consolida aquesta acció cultural, amb la qual es vol fomentar l’escriptura i la creativitat amb el sentiment barcelonista com a font d’inspiració.