El suport incondicional dels penyistes al Barça, protagonista de la nova revista ‘Blaugranes’

NOTÍCIES 05 de jul. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

La novena edició de la publicació oficial de la Confederació Mundial de Penyes del FC Barcelona posa de relleu la importància, creixement i activitat del moviment de penyes i parla amb llegendes del Club

L’afició culer ja pot gaudir d’una nova edició de la Revista Blaugranes que posa de manifest la importància de les penyes. El seguiment demostrat pels aficionats en els desplaçaments dels diferents conjunts del Barça han convertit el moviment de penyes blaugrana en el motor dels equips fora de casa i la revista ha aprofitat l’ocasió per fer-se’n ressò.

El número de la publicació repassa, addicionalment, l’actualitat del moviment de penyes i les noves activitats impulsades per la Confederació. També parla amb dues figures clau en la història del conjunt blaugrana: Juliano Belletti, ambaixador del Club i Legend, i Josep Maria Barnils, directiu responsable de la Comissió Social del FC Barcelona. Ambdós desvetllen la seva trajectòria al Club, la passió que senten per l’equip i la importància de l’afició.

La clau de l’èxit del FC Barcelona: la seva afició

La final de la darrera Copa del Rei va ser un clar exemple de la passió que els penyistes demostren per al primer equip. Un número representatiu dels assistents que omplien les graderies de l’estadi Benito Villamarín vestien els colors blaugrana, demostrant un cop més que la distància no suposa cap impediment pels aficionats. D’aquest esperit parla precisament el reportatge central de Blaugranes, en què Antoni Guil, president de la Confederació, reivindica la importància de l’afició per a les victòries no només del primer equip, sinó també per a les de la resta de seccions.

Així mateix, les pàgines reflecteixen el suport incondicional demostrat a totes les disciplines esportives que ha estat un dels motors principals per a l’equip femení i que s’ha fet palès en moments clau de la temporada com a la final de la UEFA Women’s Champions League.

Activitats blaugranes

D’altra banda, la revista informa els aficionats culers de què ja poden gaudir d’una nova competició, el torneig Penyes Pàdel Tour, que promou el valor social d’aquesta activitat entre els barcelonistes.

Com a novetat, la publicació inaugura una secció transversal que repassa les activitats organitzades per la Confederació els darrers mesos. Entre elles, destaquen grans fites esportives i socials com l’èxit de la nova temporada de Junts+, el protagonisme de l’handbol o la internacionalització del torneig Penyes Futbol Games. Per la seva banda, l’activista i religiosa Sor Lucía Caram ha demostrat el seu compromís amb les penyes a través d’un discurs sensibilitzador sobre la pobresa infantil en una activitat que va reunir centenars de persones. Així mateix, les arrels, la història i el catalanisme, denominador comú de les xerrades blaugranes, han apropat als culers la història del Club dels seus somnis.

Coneixem tres penyes i l’actualitat del moviment

Com ja és tradició, la impressió descobreix els secrets i anècdotes de tres penyes blaugranes: una de catalana, la del Papiol; una d’espanyola, la de Villabalter; i una d’internacional, la de Japó, una agrupació asiàtica que ha fet seva la cultura i tradició catalanes.

Finalment, la revista repassa l’activitat penyística dels darrers mesos mostrant la iniciativa incansable d’una afició única.