El moviment de penyes francòfon es desplaça al Marroc

NOTÍCIES 19 de març 2019 - CMP

La Penya Blaugrana de Marrakech ha organitzat el 8è Congrés de Penyes Barcelonistes Francòfones

La Penya Blaugrana de Marrakech, juntament amb la Federació Món i la Confederació Mundial de Penyes, va organitzar aquest cap de setmana el 8è Congrés de Penyes Barcelonistes Francòfones al Marroc. A la trobada hi van assistir totes aquelles penyes barcelonistes que parlen francès, un total de 24, sobretot procedents del nord d’Àfrica i de França.

Com a representants del món de penyes blaugrana hi van assistir el directiu en cap de la comissió social del FC Barcelona, Josep Maria Barnils; el president de la Confederació, Antoni Guil; el president de la Federació Món; Antoni Freire; i els presidents, juntes directives i membres tant de la penya amfitriona com de la resta de penyes francòfones assistents. En total, els presents sumaven uns 120 penyistes.

La PB Marrakech no es va voler limitar només a les penyes oficials i també va invitar a la Penya Barcelonista de Mauritània, que encara està immersa en el procés de creació. De totes maneres, aquests penyistes tenen un sentiment blaugrana tan fort i autèntic que, tot i no estar oficialitzada pel FC Barcelona, van fer un viatge de 8 dies en autobús (sumant l’anada i la tornada) per poder assistir al Congrés.

Turisme blaugrana

Dissabte va ser el primer dia del Congrés i els penyistes el van dedicar a fer turisme per Marrakech visitant la Medina, la part vella de la ciutat, el Majorelle Garden i el Museu Yves Saint-Laurent. Finalment, al vespre es va dur a terme el sopar de gala en el restaurant d’uns dels penyistes de la PB Marrakech que va preparar un espectacle per a tots els comensals. En un solar envoltat per un claustre ple de haimes, diversos genets van fer un espectacle de volteig amb banderes del Barça i del Marroc. Seguidament, va aparèixer un castell de focs artificials en què un cop va acabar la traca final es podia llegir “Visca el Barça” i tots els presents, emocionats, van cantar a ple pulmó l’himne del Barça. Després del show, els representants del moviment de penyes i del FC Barcelona van signar en el llibre de visites.

Diumenge va ser la jornada de treball del Congrés en què totes les penyes francòfones es van reunir per posar els seus coneixements i projectes en comú. Un cop definits els objectius propis i comuns de cadascuna de les penyes, els assistents van fer una excursió en quad pel Palmeral de Marrakech.

El sopar de cloenda que es va realitzar va començar amb Yassine El Antri, president de la penya amfitriona, donant la benvinguda als assistents i iniciant el lliurament d’obsequis. El van seguir Antoni Freire, Antoni Guil i, finalment, Josep Maria Barnils, que va entregar un cilindre institucional al president de la penya amfitriona. Per acabar, es va procedir al lliurament de records a totes les penyes assistents, a la fotografia de família i els penyistes van veure el partidàs Betis-Barça per animar-lo des de la distància.