La PB FCB Clan homenatja les pioneres del futbol femení blaugrana

Federació Món

NOTÍCIES 15 de març 2021 - Confederació Mundial de Penyes

La penya commemora el 50è aniversari del primer partit d’un equip femení del Barça amb una xerrada online amb dues de les seves integrants: Anna Jaques i Lolita Ortiz

El 25 de desembre de 1970, el Camp Nou va assistir al primer partit de futbol femení de la seva història. Davant de 60.000 persones, un equip format per un total de 17 futbolistes va jugar en representació del FC Barcelona per a enfrontar-se a la Unió Esportiva Centelles, en un partit que va acabar 0-0 i es va resoldre als penals a favor del conjunt blaugrana. Sense ser-ne conscients llavors, aquell grup de dones va sembrar la primera llavor del futbol femení al FC Barcelona.

Amb la recent celebració del 50è aniversari d’aquell esdeveniment, la PB FCB Clan ha volgut celebrar una xerrada online amb dues de les seves integrants, Anna Jaques i Lolita Ortiz, ambdues integrants de l’Agrupació Barça Jugadors. Aquesta acció s’emmarca en la commemoració que la Federació Món està fent del Dia Internacional de la Dona durant tot el mes de març, en què, entre altres coses, ha donat protagonisme a les dones penyistes al seu programa Barça World Radio i també ha publicat un vídeo de jugadores d’equips femenins del FC Barcelona amb missatges a favor de la igualtat de gènere.

Orgull pel passat i il·lusió pel present

Durant la xerrada online, Anna Jaques i Lolita Ortiz han recordat aquell partit amb molt d’orgull i com un moment molt feliç de les seves vides, malgrat algunes burles i comentaris ofensius que van haver d’escoltar. A partir de llavors, l’equip es va consolidar, amb Antoni Ramallets com a entrenador, i va disputar tot tipus de tornejos tant a nivell estatal com també europeu, encara que a vegades s’hi havia de presentar com a Penya Barcelonista Femenina. També han destacat el bon ambient que hi havia amb els integrants de l’equip masculí.

Mirant el present, tant Jacques com Ortiz han celebrat el moment actual que viu l’equip femení del FC Barcelona, tot i el camí que encara hi ha per a recórrer a nivell de condicions i de visibilitat. Han destacat el gran salt de qualitat gràcies a la professionalització i a la vegada han admès sentir-se orgulloses d’haver posat la primera pedra ara fa mig segle. També han enviat un missatge a les nenes que volen ser futbolistes: que lluitin en tot moment i no deixin que cap obstacle, que de ben segur que en trobaran, freni els seus somnis. “Si nosaltres ho vam poder fer en aquells temps molt més difícils per a les dones, elles han d’aprofitar tot el que tenen al seu abast avui i fer el mateix”, han afirmat.