La Confederació tanca la temporada amb 1.273 penyes oficials

Trobada internacional de penyes barcelonistes en un desplaçament de Champions. / Germán Parga

NOTÍCIES 23 de jul. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

Les penyes congreguen a un total de 171.100 penyistes, 7.100 més que l'any anterior, i la presència del moviment a nivell internacional augmenta per quart any consecutiu

La Confederació Mundial de Penyes del FC Barcelona, creada per a impulsar i aglutinar el moviment de penyes barcelonistes a tot el món, engloba ja a 1.273 penyes: 444 entitats estan situades a Catalunya, 678 a la resta de l'Estat i 151 a la resta del món. En total, les penyes barcelonistes congreguen a 171.100 penyistes, 7.100 més que a la temporada anterior.

Com a resultat dels projectes duts a terme, tant a nivell esportiu com solidari, la Confederació porta ja quatre anys consecutius augmentant la seva presència als cinc continents. Sobretot internacionalment, el moviment de penyes està creixent a un ritme exponencial any rere any. Actualment, la Federació Món, que acull a totes les penyes internacionals, està formada per més de 150 entitats que demostren l'expansió i capil·laritat del moviment barcelonista com a clar impulsor del sentiment culer fins a qualsevol punt del planeta.

20 noves penyes barcelonistes

De fet, la major oficialització de noves penyes s'ha produït a la Federació Món: 14 de les 20 totals. El procés s'ha desenvolupat de manera regular i repartida: als Estats Units (PB San Diego, Los Ángeles i Garden State), Itàlia (PB Napoli), França (PB Collioure), Tunísia (PB Tunis), el Marroc (PB Laayoune), Ruanda (PB Kigali), el Senegal (PB Dakar), Mali (PB Bamako), Kuwait (PB Kuwait), Polònia (PB Lodz), Vietnam (PB Ha Noi) i l'Iraq (PB Basra).

Les altres sis noves penyes es concentren al territori espanyol. Així, a Barcelona s'ha inaugurat la PB Solidària i la PB Valdivia; a Balears la PB Som Culer de Lloret de Vistalegre; a les illes Canàries la PB Villa de Mazo; a Zamora la PB Viriato de Zamora i a Granada la PB Albolote 8 Infinit.

Un moviment cada vegada més jove

Pel que fa a l’edat dels penyistes, el percentatge de menors de 35 anys augmenta lleugerament en comparació amb la temporada anterior, fins al 34%. Evidència que la massa social es va rejovenint a poc a poc amb la suma de nous membres a l'entitat. Mentre que a Espanya i Catalunya el percentatge es queda al voltat de la mateixa xifra, Barcelona ciutat compta amb un 45% de penyistes joves que freqüenten les graderies del Camp Nou. No obstant això, la Federació Món és notablement més jove que la resta del moviment amb un 55,5% dels seus membres; en ella, destaca especialment el continent asiàtic amb un 74,4%.

Una major presència de dones

El moviment manté per segon any la presència de dones penyistes en un 27% del total. Per territoris, Barcelona és una de les ciutats amb un dels percentatges més alts: un 32,5%, que representa a 3.590 dones. A escala internacional, els Estats Units és el país que té una proporció sensiblement superior a la mitjana amb un 39,5%. Mentre que a Europa un 21% dels penyistes són dones, a Amèrica la mateixa xifra ascendeix fins al 33%.

La voluntat de la Confederació és congregar un moviment de penyes cada vegada més divers i extens, però que comparteixi els mateixos valors al voltant del món. Així mateix, la modernització de les penyes és un dels grans pilars de l'entitat, apuntant cap a una penya més oberta, dinàmica i compromesa amb les causes socials, solidàries, culturals i esportives que l’envolten.