La Confederació presenta el llibre “Barça i Catalunya: Els orígens de la simbiosi”

Foto: Sara Gordon

NOTÍCIES 02 de des. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

Els directius Pau Vilanova i Jordi Calsamiglia van assistir a l’acte, el qual va ser presentat per Antoni Guil, president de la Confederació Mundial de Penyes

El local de la Federació de Penyes Barcelonistes del Barcelonès Est va acollir divendres la presentació del llibre Barça i Catalunya: Els orígens de la simbiosi, coescrit pel vicepresident de la Confederació Mundial de Penyes, Salvador Torres, i el periodista esportiu Frederic Porta, amb la col·laboració de Xavier Gamper, net de Joan Gamper. No es van voler perdre l’esdeveniment el directiu del FC Barcelona responsable de les penyes, Pau Vilanova, que es va encarregar de la cloenda; el membre de la Junta Directiva del Club Jordi Calsamiglia; i el president de la Confederació, Antoni Guil, que va presentar l’acte.

A part dels autors del llibre, entre les 70 persones presents a la sala també es trobaven altres representants del món de penyes culer, com és el cas del síndic de penyes, Ramon Térmens; els membres de la Comissió de Penyes Elvira Pou, Manel Torrentallé i Jordi Pitarch; el secretari de la Confederació, Joan Giménez; el president de la Federació de Penyes del Barcelonès Est, Jordi Monturiol; el de la Federació del Gironès, La Garrotxa i el Pla de l’Estany, Joaquim Vall·llosera; i el de la Federació de l’Anoia, l’Alt Penedès i El Garraf, Jaume Múria.

Una publicació en clau blaugrana

La presentació del llibre i la moderació de l’acte, en què van intervenir Salvador Torres i Frederic Porta, va anar a càrrec del president de la Confederació. La publicació es tracta d’un recull de tots els continguts que han servit de base de la conferència “Barça i Catalunya”, organitzada per la Confederació, que ha recorregut tot el territori. Des de la temporada anterior, els dos autors, acompanyats de Xavier Gamper i Aksana Vayevoda, ja han realitzat més de 50 col·loquis.

Així, Barça i Catalunya: Els orígens de la simbiosi comença tractant els anys convulsos del naixement del FC Barcelona, quan la ciutat de Barcelona, el 1899, era un “polvorí revolucionari”. Seguidament, tracten la importància dels diversos camps de futbol que va utilitzar el Barça i del significat del color blaugrana, tant de la samarreta com de l’escut.

La conferència, tal com va poder comprovar el públic, va seguint tres línies diferenciades: una d’esportiva, una de política i una tercera centrada en les penyes barcelonistes. En aquest sentit, asseguren que l’activitat del moviment de penyes ja existia als anys 20 i és per aquest motiu que actualment es tracta d’un moviment centenari reconegut oficialment pel Club. De la mateixa manera, els conferenciants van parlar de la història de diverses personalitats llegendàries del Barça de la meitat del segle XX, com és el cas de Joan Gamper (de qui va parlar-ne el seu propi net), d’Edelmira Calvetó o d’Emil Walter.

Finalment, i respecte els col·laboradors del llibre, els dos autors van destacar i agrair l’ajuda del president del FC Barcelona,  Josep Maria Bartomeu, del president de l’ABJ, Ramón Alfonseda, i d’Antoni Guil per escriure els respectius pròlegs; dels historiadors Manel Tomàs i Francesc Vilanova, autors dels dos epílegs; i dels periodistes esportius Toni Closa i David Salinas pel seu suport. A mode de cloenda, el directiu Pau Vilanova va felicitar als autors i a totes les parts implicades per la bona feina realitzada en general i, més concretament, pel resultat obtingut: un llibre blaugrana que expandirà el coneixement sobre els primers anys del nostre Club i les seves penyes.