La Confederació Mundial de Penyes compleix 5 anys

NOTÍCIES 06 de març 2020 - Confederació Mundial de Penyes

Des de 2015, el moviment ha incrementat notablement la seva presència internacional, amb gairebé 150 penyes arreu dels cinc continents

La Confederació Mundial de Penyes del FC Barcelona celebra el 5è aniversari de la seva fundació. Creada per a aglutinar i impulsar el moviment de penyes barcelonistes arreu del món, l’organització assoleix aquests primers cinc anys havent establert una gestió més sòlida i efectiva de totes les entitats que en formen part, i també modernitzant i dinamitzant el rol de les penyes dins de les comunitats on s’integren. Avui, la Confederació engloba 1.265 penyes i 170.000 penyistes.

Una entitat amb més competències

Després de renovar l’any passat el conveni signat amb el FC Barcelona, la Confederació ha passat a tenir totes les competències pressupostàries. Així, l’entitat se centra en reforçar l’activitat de les 30 Federacions i les seves respectives penyes. També seguirà desenvolupant els projectes del Pla Estratègic Penyes s. XXI, que s’orienten a l’expansió internacional, el foment de l’esport, la modernització, l’impuls de l’acció solidària i l’apropament dels socis del Club a les penyes, entre altres coses.

Augment de la presència a nivell mundial

A nivell territorial, l’evolució del moviment ha destacat pel creixement experimentat arreu del món. Durant els primers cinc anys de la Confederació, el Barça ha passat de comptar amb poc més de 80 penyes internacionals oficials a acumular-ne un total de 146. A través de la Federació Món, la Confederació fa costat en tot moment a les penyes internacionals, les quals exporten els valors del moviment de penyes, amplien la presència de la passió barcelonista a nivell mundial i també asseguren el recolzament als equips a qualsevol desplaçament.

Les penyes com a impulsores de l’esport

Un dels projectes més importants ha estat el Penyes i Esport, que fomenta l’activitat esportiva a través de les penyes, especialment entre els més joves. En aquest sentit, hi destaca la iniciativa Junts+ i l’impuls del futbol base que la Confederació ha dut a terme a través de l’Agrupació de Futbol de Clubs i Penyes del FC Barcelona, que reuneix els equips de diverses penyes de l’àrea metropolitana. D’altra banda, s’ha engegat el circuit Penyes Pàdel Tour, que organitza tornejos de pàdel repartits pel territori i actualment es troba a la seva segona edició. També l’univers dels eSports s’ha introduït al moviment amb el Penyes Futbol Games, on els més joves disputen tornejos de Pro Evolution Soccer.

La solidaritat, senya d’identitat del moviment

La Confederació ha potenciat l’esperit solidari del moviment a través del Consell de Solidaritat, ja sigui impulsant iniciatives propis o recolzant accions de les penyes. Destaquen projectes com l’acollida de refugiats en cooperació amb la Creu Roja a Catalunya, el Partit del Soci Solidari per a implicar socis i penyistes amb el Gran Recapte d’Aliments, i la difusió contra la pobresa infantil a “Invulnerables”, xerrada liderada per Sor Lucía Caram. El número d’actes i activitats de caire solidari ha anat creixent cada any fins a superar els 500 la passada temporada.

Cap a un nou model de penya

La modernització de les penyes ha estat un dels grans projectes, apuntant cap a una penya més oberta, dinàmica i compromesa amb les comunitats amb què conviu, i també amb una imatge renovada i atractiva. La pretensió és que el nou model, que ja s’ha plasmat al nou local de la Federació de Penyes del Barcelonès Est, es vagi desplegant de forma progressiva. Així, la Confederació potenciarà el seu salt qualitatiu, el qual vol intensificar el pes social de les penyes i fer-les cada vegada més atractives per a tots els culers.

Comunicació més activa, en paper i a la xarxa

L’evolució de la Confederació a nivell de comunicació s’ha materialitzat en la revista Blaugranes, que amb onze números editats fins el moment s’ha consolidat com a publicació de referència per a conèixer l’actualitat que envolta el moviment. D’altra banda, l’entitat ha renovat la seva pàgina web per a convertir-la en un punt de servei per a tots els penyistes que volen dur a terme tràmits administratius i una font d’actualitat i d’informació del moviment. Quant a xarxes socials, destaca l’obertura del perfil d’Instagram, que ha sumat gairebé 2.000 seguidors en un any.

Un futur il·lusionant

La Confederació encara els propers anys convençuda de seguir evolucionant el moviment. Antoni Guil, president de l’entitat, comenta: “Mirem al futur amb gran il·lusió, satisfets dels avanços d’aquests cinc anys i amb el ferm compromís de seguir ampliant la nostra presència arreu del món. Creiem en la penya com a ànim incondicional cap els nostres equips i també com a representant dels valors del barcelonisme. Venim de cent anys de superació constant, i ens queda una llarg camí per a recórrer, sempre al costat del millor club del món”.