La Confederació suma sis noves penyes oficials

Confederació Mundial de Penyes

NOTÍCIES 14 d’abr. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

El moviment segueix guanyant múscul a nivell internacional i també es consolida a les Illes Balears i la Catalunya Nord

La Confederació Mundial de Penyes ha incorporat sis noves penyes barcelonistes, després que la Junta Directiva del FC Barcelona n’aprovés ahir la seva oficialització. Quatre d’elles pertanyen a l’àmbit internacional, reforçant així una expansió del moviment arreu del món que es manté com a tònica principal dels últims anys, mentre que les dues restants se situen a la Catalunya Nord i al territori balear, respectivament. Amb aquestes incorporacions, el FC Barcelona compta amb un total de 1.271 entitats penyístiques oficials, de les quals 445 estan ubicades a Catalunya, 677 a la resta de l’Estat i 149 a la resta del món. En total, el moviment ja congrega més de 170.000 penyistes.

Àsia i Europa, més blaugranes

De les noves penyes pertanyents a la Federació Món, tres se situen al continent asiàtic, que segueix augmentant la seva presència dins del moviment. Dues pertanyen a la regió del Golf Pèrsic: la Penya Blaugrana de Kuwait City, que es converteix en la primera penya oficial de Kuwait i compta amb un cens inicial de 70 membres, i la Penya Barça de Basra, que suma uns altres 70 penyistes i se suma a la Penya Blaugrana de Bagdad com a representants del moviment a Iraq. La tercera és la Penya Blaugrana Ha Noi, que s’estableix com a primera penya oficial a Vietnam, concretament a la seva capital Hanoi, i que compta amb una cinquantena de membres que preveu incrementar durant els propers mesos.

Per la seva banda, el continent europeu veu augmentada la representació de penyes en un país especialment actiu dins del moviment com és Polònia. Amb l’oficialització de la Penya Blaugrana de Lodz, situada al centre del país, la Confederació ja compta amb quatre penyes en terres poloneses.

El moviment s’enforteix a les Balears i la Catalunya Nord

La Federació de les Illes Balears segueix guanyant presència i suma la seva 33a penya oficial amb la incorporació de la Penya Blaugrana Som Culé de Lloret de Vistalegre. Amb un total de 35 membres, la penya neix amb l’objectiu d’unir tots els socis i aficionats barcelonistes d’aquesta localitat ubicada al bell mig de l’illa de Mallorca.

L’altra regió on creix el moviment és la Catalunya Nord, que amb la incorporació de la Penya Barça Collioure Les Templaires ja acumula set entitats. En aquest cas, la penya es posa en marxa amb 40 penyistes. D’aquesta manera, la Federació de l’Empordà i Catalunya Nord suma un total de 27 penyes.

La incorporació d’aquestes sis noves entitats referma un cop més l’augment constant de la presència del FC Barcelona i el seu moviment de penyes arreu del món. Aquest és el llistat de penyes oficialitzades:

• Penya Blaugrana de Kuwait City (Kuwait)
  • Penya Barça de Basra (Iraq)
  • Penya Blaugrana Ha Noi (Vietnam)
  • Penya Blaugrana de Lodz (Polònia)
  • Penya Blaugrana Som Culé de Lloret de Vistalegre (Mallorca)
  • Penya Barça Collioure Les Templaires (Catalunya Nord)