La Confederació Mundial de Penyes obre les portes a cinc noves penyes internacionals

NOTÍCIES 18 de juny 2019 - Confederació Mundial de Penyes

La família blaugrana assoleix una presència cada vegada més notable al continent africà, d’on provenen quatre de les cinc noves penyes oficialitzades

La Confederació Mundial de Penyes ha oficialitzat cinc noves penyes que s’incorporen a un moviment de penyes creixent en multiculturalitat i internacionalitat: el FC Barcelona suma ja un total de 1.247 entitats penyístiques: 601 ubicades a Catalunya, 512 a la resta de l’Estat i 134 a la resta del món que, en total, congreguen a 164.113 penyistes.

República Democràtica del Congo, Costa d’Ivori, Ganha i Burkina Faso han vist néixer les seves primeres penyes de forma oficial, fet que ha incrementat exponencialment la representació blaugrana al continent africà. La primera, la Penya Barça de Kinshasa, dona el tret de sortida amb aproximadament un centenar de penyistes que volen posar-se al servei del seu poble fomentant les activitats solidàries i esportives. Un objectiu compartit per la Penya Blaugrana Abidjan (Costa d’Ivori) que s’inicia amb 70 penyistes que encapçalaran proactivament accions solidàries, com ara la donació d’aliments o de sang, entre d’altres. Per la seva part, la Penya Blaugrana Accra (Ganha), que compta amb el mateix nombre d’adeptes, neix amb la voluntat d’esdevenir la casa de l’afició blaugrana al territori.

Així mateix, al país veí, Burkina Faso, s’ha fet oficial la Penya Barcelonista Ouagadougou, una entitat impulsada per Jordi Monturiol, president de la Federació de Penyes Barcelonistes del Barcelonès Est, que ja compta amb el suport de 90 aficionats. Durant els darrers anys, aquesta Federació ha mantingut un estret vincle amb l’entitat encara no oficialitzada a través de les expedicions de les seves penyes al territori amb l’objectiu d’abastir d’aliment i materials a les zones més pobres del país.

Per últim, Israel dona la benvinguda oficialment a la seva segona penya, la Penya AraBlaugrana of Nazaret, una entitat impulsada per José Yamal Hawach qui, a banda de ser president de la Federació de Penyes Barcelonistes de Canàries, té vincles personals amb Nazaret.

La creació d’aquestes cinc noves penyes a l’àmbit internacional evidencia el creixement i presència del FC Barcelona i del seu moviment penyístic arreu del món. El llistat de penyes oficialitzades és:

• Penya Barça de Kinshasa (Kinshasa, República Democràtica del Congo)
  • Penya Blaugrana Abidjan (Abidjan, Costa d'Ivori)
  • Penya Blaugrana Accra (Accra, Ghana)
  • Penya Barcelonista Ouagadougou (Ouagadougou, Burkina Faso)
  • Penya AraBlaugrana of Nazaret (Nazaret, Palestina)