Comença el projecte Acollida Refugiats amb una jornada de treball

NOTÍCIES 03 de febr. 2019 - CMP

Les Federacions de Penyes Barcelonistes de Barcelona, la Creu Roja i la Fundació Barça cooperen en aquesta iniciativa

El projecte Acollida Refugiats que ha impulsat la Confederació Mundial de Penyes amb les Federacions Territorials de Barcelona, la Creu Roja i la Fundació Barça, va començar dissabte amb una jornada de treball entre els diferents membres de les tres entitats. La presentació de la jornada va iniciar-se amb la intervenció del directiu del FC Barcelona Pau Vilanova, que va donar la benvinguda a tots els presents.

Amb aquesta sessió de treball es va acabar de definir com s’afavorirà a l’acollida, integració i sensibilització sobre la situació de les persones refugiades per part del moviment de penyes blaugrana. El projecte de col·laboració busca que les penyes de les rodalies de Barcelona siguin la casa de les persones refugiades i que se’ls pugui transmetre els principals valors de les penyes: el sentiment de pertinença al territori i l’activisme associatiu.

Per donar el tret de sortida a aquest projecte, el president de la Confederació Mundial de Penyes, Antoni Guil, va remarcar la importància de les accions solidàries de les penyes al territori, enllaçant així amb els valors inherents al FC Barcelona i de les entitats que acompanyen al moviment en aquest projecte. Seguidament, va intervenir el responsable del Consell de Solidaritat de la Confederació, Juan Carrión, que va explicar l’organització territorial de les penyes i els propers projectes que el Consell de Solidaritat vol emprendre aquest any.

A continuació, la directora de la Fundació Barça, Maria Vallès, va presentar les accions que aquesta du a terme a nivell internacional i local per millorar la vida dels refugiats, sobretot dels infants que es troben en aquesta situació i com, a través de l’esport, es facilita la seva integració. Finalment, el coordinador autonòmic de la Creu Roja, Enric Morist, va projectar la situació actual dels refugiats que arriben a Catalunya i quin és el paper de la Creu Roja per millorar la vida d’aquestes persones en situació especialment sensible.

A l’acte hi van participar també altres membres del moviment de penyes del Barça: el president de la Federació de Penyes Barcelonistes del Barcelonès Est, Jordi Monturiol; el president de la Federació del Maresme, Manel Flores; el president de la Federació del Bages, Berguedà i La Cerdanya, Ramon Burniol; i el vicepresident de la Federació del Vallés, Joan Giménez, així com altres integrants del Comitè Executiu que s'havien reunit aquell mateix dia, com per exemple Daniel Peinado, president de la Federació de Penyes de Castella-La Manxa, José Yamal Hawach, president de la Federació de Penyes de Canàries i Nicolás Pérez, president de la Federació de Penyes de Castella i Lleó.

A mode de cloenda, es va iniciar una dinàmica de treball especialitzada en grups per definir els reptes conjuntament, posar en comú els aspectes més redundants i establir les accions prioritàries.