El col·loqui "Penyes en Femení" reivindica la dona a la penya

Germán Parga

NOTÍCIES 09 de març 2020 - Confederació Mundial de Penyes

L’acte, que va comptar amb Maria Teixidor entre les seves ponents, va omplir el local de la Federació Barcelonès Est

En el marc de la celebració del Dia de la Dona Treballadora, la Federació de Penyes del Barcelonès Est i la Confederació Mundial de Penyes van organitzar dijous passat el col·loqui "Penyes en Femení" per a debatre sobre la situació actual de l'esport femení i també per a parlar del pes de les dones dins del moviment de penyes. L'esdeveniment, celebrat a la seu d'aquesta Federació, va tenir com a ponents a Maria Teixidor, Secretària de la Junta Directiva i Responsable de Futbol Femení del FC Barcelona, Carme Nieto, exjugadora i membre de la ABJ del FC Barcelona, Cristina Fàbregas, presidenta de la Penya Barcelonista de Sallent i membre del Grup Edelmira Calvetó, i Marta Galimany, atleta del FC Barcelona. La xerrada va estar moderada per la periodista Míriam Riau.

En la seva intervenció, Maria Teixidor va celebrar la situació actual del primer equip femení, i va posar en valor els grans avanços realitzats durant els últims anys: "S'ha demostrat que, quan va disposant de més recursos, el talent femení sempre respon. Hem de reivindicar i celebrar cada pas endavant, i procurar que la roda no deixi de girar, afegint a la resta de seccions del Club en aquest auge de l'esport femení".

També es va expressar en aquesta línia l'exjugadora Carme Nieto, que va comparar la seva experiència en els anys 70 amb la que viuen les jugadores actuals: "En la meva època, invertia les meves vacances per a poder, simplement, entrenar. Avui veig tot el que s'ha aconseguit i sento enveja sana, però no és suficient; cal continuar fent passos endavant, amb passió i compromís".

Per part seva, Cristina Fàbregas va ressaltar la importància de la presència de dones a les penyes, ja sigui com a membres o, especialment, dins de les juntes directives. "Conciliar la presidència de la penya amb la vida familiar és un repte constant, però al final les ganes poden més i l'esforç val la pena. A poc a poc, cada vegada hi ha més dones en les penyes, i també més dones que les presideixen. Des d'aquí, vull donar tot el meu ànim perquè aquest número continuï augmentant", va exclamar.

Finalment, Marta Galimany, que recentment s'ha classificat per a la marató dels JJOO de Tòquio 2020, va apuntar que, malgrat que un esport individual com l'atletisme pot oferir més oportunitats a les dones, continuen existint desigualtats: "Als mitjans de comunicació, el que apareix primer és la marató masculina". També va destacar que "necessitem esportistes femenines d'elit perquè siguin un model a seguir per a les noies més joves, perquè vegin que amb esforç es poden aconseguir els èxits. I també necessitem que prenguin el nostre relleu en el camí cap a la igualtat".

El col·loqui "Penyes en Femení" també va tenir un clar protagonisme femení entre el públic que va assistir a l’esdeveniment, ja que la major part van ser dones penyistes. Totes elles van mostrar una gran complicitat amb les quatre ponents.