Classe magistral online per a joves porters

Confederació Mundial de Penyes

NOTÍCIES 18 de febr. 2021 - Confederació Mundial de Penyes

Jordi González, porter del Barça B d’handbol, ha dirigit la sessió adreçada a penyistes, a l’Agrupació de Penyes i als clubs participants al projecte de formació Junts+

Les activitats de la Confederació Mundial de Penyes orientades a la formació de l'esport base es continuen sobreposant a les restriccions actuals per a arribar a tot el territori de manera telemàtica. Una de les més recents va ser la classe magistral que va tenir lloc aquest dimarts a la tarda sota el títol “Entrenament de la Velocitat als Porters d'Handbol. Aplicació Pràctica a Altres Esports”. La sessió va estar conduïda per Jordi González, actual porter del Barça B d'handbol i col·laborador en la formació de porters d'aquesta secció del Club.

La xerrada s’adreçava al moviment de penyes barcelonistes, a la Agrupació de Penyes de Futbol, i també a tots aquells clubs esportius que els últims anys han participat al projecte formatiu Junts+ de la Confederació. En total, una trentena de persones van seguir atentament els consells de Jordi González des de les seves cases. Entre elles, entrenadors interessats en conèixer noves tècniques i exercicis, així com joves porters i porteres amb ganes de perfeccionar els seus reflexos sota els pals.

Exercicis pràctics

Jordi González, que abans d'incorporar-se al FC Barcelona va jugar 26 anys com a porter al Bordils i també és llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport, va centrar la seva xerrada en aspectes de caràcter tècnic que va il·lustrar amb exercicis específics. Amb aquests, l'experimentat porter va mostrar els millors mètodes per a potenciar qualitats com la coordinació, l'equilibri i l'agilitat, que són essencials perquè qualsevol porter respongui amb la màxima velocitat possible. Encara que l'handbol és l'especialitat de González, ell mateix va apuntar que aquests exercicis són igual de vàlids per a porters de futbol, futbol sala i hoquei, i fins i tot per a jugadors de bàsquet per a millorar la passada, la recepció o el tir.

Aquesta transversalitat va ser especialment apreciada pels assistents a la sessió formativa, que van mostrar un gran interès en els conceptes explicats per Jordi González i van expressar el seu desig de traslladar-los als entrenaments amb els més petits i petites. Tot això resumeix a la perfecció el valor afegit que la Confederació Mundial de Penyes busca oferir a les penyes i als clubs d'esport base amb del projecte Junts+. Mentre no sigui possible a nivell presencial, l'entitat continuarà buscant fórmules a distància per a seguir desenvolupant la seva activitat.