Centenars de penyistes es desplacen a Budapest per recolzar al Femení

NOTÍCIES 15 de maig 2019 - Confederació Mundial de Penyes

El conjunt de Lluís Cortés jugarà la seva primera Final de la Champions de la història contra el Lyon

El moviment de penyes culer sempre està al peu del canó donant suport a tots els equips i seccions professionals del FC Barcelona. És per això que es mobilitzaran 250 penyistes barcelonistes d’arreu d’Europa fins a Budapest per a veure la primera Final de Champions de la història del FC Barcelona Femení.

El conjunt blaugrana és el primer equip espanyol que arriba a la Final de la UEFA Women’s Champions League i jugarà aquest dissabte 18 de maig contra l’Olympique Lyonnais, que arriba a la seva vuitena final en 10 anys i és el campió de la competició en les tres temporades anteriors.

La Penya Blaugrana Budapest, l’amfitriona

Cal destacar l’àmplia presència de la Penya Blaugrana Budapest, l’amfitriona d’aquesta ocasió, que portarà a 170 penyistes al Groupama Arena, un 85% del total dels penyistes assistents, i està preparant una sèrie d’actes amb motiu del viatge del Barça. Com per exemple, realitzar un sopar popular en petit comitè el dia abans de la competició en què assistiran Antoni Freire, president de la Federació Món; Roser Tiana, membre de la Comissió Social; i Cristina Fàbregas, membre del grup Edelmira Calvetó i presidenta de la Penya Barcelonista de Sallent. Així mateix, la penya ha organitzat una trobada d’aficionats el mateix dia del partit al parc Orcy Garden a les 15 hores que mobilitzarà a unes 200 persones per anar conjuntament fins a l’Estadi.

Aquesta jove penya compta amb 650 membres, és l’única oficial d’Hongria i va ser oficialitzada el 2018. Va néixer per posar en comú a tots els seguidors del Barça del país que es van conèixer a través del blog EuroBarça on comentaven l’actualitat blaugrana i la seva afició pel Club. Ara, la penya s’enorgulleix de ser qui “agrupa la comunitat Barça, aporta als penyistes tot allò que té relació amb el FC Barcelona, realitza accions conjuntes, pot agermanar el recolzament comú a l’equip i difon els valors culers”.

La jugadora Mariona Caldentey, protagonista per la PB Els Tamarells

Les altres penyes de la Federació Món que passaran per la capital hongaresa són la Penya Barcelonista de Viena “Udo Steinberg” que mobilitza a 15 penyistes, la Penya Barcelonista Eslovaca dels Alts Tatras i la romanesa Barça Fan Club Cluj, ambdues amb 3 penyistes.

De la resta de penyes, destaca notablement la mallorquina Penya Barcelonista “Els Tamarells” de Felanitx que porta fins a 50 penyistes a l’Estadi hongarès. A més, aquesta penya ha desplegat una gran operativa entorn la final per donar suport a la seva paisana, la migcampista i davantera Mariona Caldentey, que va ser la golejadora a la semifinal contra el Bayern al Miniestadi i va decantar la balança del partit cap a les blaugranes permetent el seu pas a la final.

Així, la PB Els Tamarells ha dissenyat una camiseta especialment per a l’ocasió amb el nom de la jugadora i el seu dorsal, ha organitzat el visionat en directe del partit a la Casa de Cultura de la localitat i fins i tot ha presentat a l’Ajuntament un manifest amb 2.500 signatures per a que s’incorpori el nom de Mariona Caldentey al Camp Municipal de Futbol Es Torrentó.