Celebrem la internacionalització del moviment penyístic amb la incorporació d’11 noves penyes

NOTÍCIES 11 des. 2018 - CMP

La Junta Directiva del FC Barcelona també ha aprovat el nou reglament de penyes presentat en el passat Congrés Mundial de Penyes

La Confederació Mundial de Penyes es troba en constant creixement i la oficialització d’onze noves penyes per part de la Junta Directiva n’és un clar exemple. Amb aquestes darreres incorporacions, ja som un total de 1.262 penyes arreu del món.

A més de les noves penyes, la Junta Directiva del FC Barcelona, en la seva reunió ordinària, va aprovar ahir el nou reglament de penyes que ja va ser presentat i aprovat prèviament pel Congrés Mundial de Penyes del passat mes d’agost.

Com a novetats importants, s’estableix un nou procediment d’aprovació de penyes del FC Barcelona en el qual la Federació de Penyes tindrà un paper cabdal en el seguiment del procés d’oficialització. A més, amb el nou text, es configura un reglament disciplinari i la creació d’un Comitè de Disciplina que complementarà al Síndic de Penyes.

Expansió internacional

De les onze noves penyes, nou pertanyen al marc internacional, amb presència als continents europeu (3), africà (5) i centre-americà (1), reforçant així la presència internacional del moviment penyístic.

En el territori europeu, s’ha donat l’alta a dues penyes franceses, la de Bordeus i la de Vandoeuvre Lorraine. Amb aquestes noves penyes, el FC Barcelona ja compta amb nou agrupacions en territori francès. Pel que fa a la resta d’Europa, cal destacar l’oficialització de la primera penya blaugrana a Bielorússia, situada a Minsk, la capital del país.

En el continent africà, destaquen cinc noves penyes situades a Tunísia, Moçambic, Algèria i Marroc per partida doble. La primera és la PB Sfax, que ja compta amb 350 socis. La segona és la de Maputo, el que suposa la primera penya barcelonista oficial de Moçambic. El moviment de penyes també ha arribat a Algèria amb l’oficialització de la Penya Blaugrana Alger, situada a la capital del país.

Finalment, cal destacar les dues noves penyes al Marroc, regió on el moviment de penyes cada cop està més present. Amb la oficialització de la penya Gent Blaugrana Meknès i la Gent Blaugrana de Tanger, ja són deu les entitats penyístiques al Marroc, consolidant-se com el país estranger on hi ha més penyes del FC Barcelona.

Així mateix, l’afició blaugrana també creix en el marc l'Amèrica central, concretament a Panamà, on s’ha instaurat una nova penya a la capital del país, la Peña Barcelonista de Panamà.

En l’àmbit nacional, s’ha oficialitzat la Penya Barcelonista Supporters Barça, amb seu a Nou Barris (Barcelona) i la Peña Corazón Culé de Málaga (Málaga).