Definides les candidatures a les eleccions de les Federacions de penyes

Les votacions es realitzaran a finals de juliol. / Dani Aznar

NOTÍCIES 15 de jul. 2021 - Confederació Mundial de Penyes

La Junta Electoral ha donat la seva aprovació als avals presentats a cada territori i hi haurà actes de votació a dues zones: Federació Món i Federació de Castelló

Les eleccions a les 30 Federacions territorials de penyes del FC Barcelona avancen amb normalitat i complint els terminis establerts. Un cop finalitzat el període de presentació de candidatures el dilluns passar, s’ha dut a terme la comprovació dels avals presentats per les mateixes (es necessita el suport de, com a mínim, el 20% del total de penyes de la Federació corresponent) i la Junta Electoral s’ha encarregat de proclamar les candidatures vàlides. Aquest òrgan, integrat per dos representants de la Confederació Mundial de Penyes i uns altres dos del FC Barcelona, està vetllant pel correcte funcionament de tot el procés.

A 27 de les 30 Federacions territorials, s’ha confirmat com a vàlida l’única candidatura presentada. En aquests casos, els integrants d’aquestes candidatures seran nomenats membres de la junta directiva de la seva Federació a les respectives assemblees constitutives que se celebraran durant l’última setmana de juliol. A dues de les zones restants, la Federació Món i la Federació de Castelló, s’han presentat dues candidatures vàlides, per la qual cosa les seves assemblees inclouran l’acte de votació per a decidir la nova junta directiva. Aquest procés podrà comptar, per primera vegada, amb l’opció del vot electrònic. A l'última zona que queda, la Federació d'Osona i el Ripollès, s'ha sol·licitat una moratòria i està pendent la constitució d'una Comissió Gestora i la convocació d'eleccions el més aviat possible. El llistat complet de les candidatures presentades es pot consultar aquí.

Esperit democràtic

Les eleccions a les Federacions territorials, entitats reconegudes pels estatuts del FC Barcelona, posen de manifest el caràcter democràtic de tot el moviment de penyes barcelonistes. Un cop escollits els respectius presidents de Federació, quedarà definida la nova composició del Consell de Penyes de la Confederació Mundial de Penyes del FC Barcelona.