El barcelonisme dóna la benvinguda a 19 noves penyes oficials

NOTÍCIES 08 de jul. 2021 - Confederació Mundial de Penyes

El moviment consolida la gran expansió internacional dels últims anys, amb l’oficialització de 15 noves entitats a la Federació Món

La condició de les penyes d’ambaixadores del barcelonisme arreu del món està agafant un sentit cada vegada més sòlid i un abast més ampli. Així ho confirma la incorporació de 19 noves penyes, oficialitzades el mes passat per la Junta Directiva del FC Barcelona i materialitzada en el plenari del Consell de Penyes de la Confederació Munidal el 19 de juny. D’aquesta manera, la Confederació referma el seu caràcter global, sumant noves penyes en països on fins ara no n’hi havia cap, però també creixent, malgrat les dificultats, en territoris més propers.

Arreu del món

De fet, aquestes noves incorporacions consoliden un dels objectius estratègics del projecte Penyes Segle XXI: l’expansió internacional. Un cop més destaca el paper de la Federació Món, presidida per Antonio Freire, a la qual pertanyen 15 de les 19 noves penyes. Aquesta vegada, el continent europeu ha sigut especialment prolífic, amb sis noves penyes: Penya Barcelonista Eastbelgium Eupen (Bèlgica), Penya Blaugrana Stuttgart (Alemanya), Penya Blaugrana Bucarest i Barça Fan Club Brasov (Romania), Penya Blaugrana di Bologna (Itàlia) i Penya del Barça Thessaloniki (Grècia).

Pel que fa a Àsia, també s’afegeixen sis entitats oficials: Penya Blaugrana Salah Al Deen (Iraq), Penya del Barça Kozhikode (Índia), Penya Blaugrana Banglabarça de Dhaka (Bangladesh), Penya Barcelonista de Seúl (Corea del Sud), Palestinian Barça Fans Club in Ramallah (Palestina) i PB Astana (Kazakhstan). En el cas de les últimes quatre, es tracten de les primeres penyes barcelonistes en oficialitzar-se als seus respectius països.

També hi ha entitats pioneres al territori africà, amb la Penya Blaugrana Cotonou, que és la primera al país de Benín, així com a Amèrica Central, amb la Penya Barcelonista de Estelí com a la primera nicaragüenca. A més, els Estats Units afegeixen la seva onzena entitat oficial amb la incorporació de la Penya Blaugrana Las Vegas.

Catalunya i València

La nova tongada de penyes oficialitzades també demostra que, tot i les dificultats actuals, el moviment segueix viu al territori estatal. A l’àrea de Barcelona, s’han unit a la Confederació la Penya Barcelonista Front 532 (Federació Barcelonès Est) i la Penya Barcelonista Gruppen 1899 (Federació Baix Llobregat). Per la seva banda, la Penya Blaugrana d’Anglès se suma a la Federació del Gironès, Selva, Garrotxa i Pla de l’Estany. Finalment, la Peña Barcelonista de Mislata passa a nodrir la Federació de Comarques de València i Marina Alta.

Més de 70 països culers

Les noves incorporacions tornen a demostrar que el moviment de penyes barcelonistes, aglutinat per la Confederació, no entén de fronteres geogràfiques ni culturals. Ho explica el fet que tres de cada quatre entitats oficialitzades durant les últimes tres temporades han sigut internacionals. Gràcies a això, avui ja existeixen penyes blaugranes oficials a més de 70 països diferents, sumant un total de 1.259 entitats.

Llistat de les noves penyes barcelonistes oficials:

• Penya Barcelonista EastBelgium Eupen (Bèlgica)

• Palestinian Barça Fans Club in Ramallah (Palestina)

• Penya Blaugrana Las Vegas (Estats Units)

• Penya Blaugrana de Salah Al Deen (Iraq)

• Penya Blaugranan Bucharest (Romania)

• Barça Fan Club Brasov (Romania)

• Penya Barcelonista de Seúl (Corea del Sud)

• Penya Barcelonista Front 532 (Barcelona)

• Penya Blaugrana Cotonou (Benín)

• Penya Blaugrana BanglaBarça de Dhaka (Bangladesh)

• Penya del Barça Kozhikode (Índia)