El Barça, acompanyat en el seu triomf a la Copa del Rei

La Peña Barcelonista de Móstoles a la Copa del Rei d'handbol. / PB Móstoles

REPORTATGES 09 de març 2021 - Confederació Mundial de Penyes

La Copa del Rei d'handbol ha estat el primer gran esdeveniment esportiu amb públic en un any i les penyes, que són la representació de l'afició per excel·lència, no han volgut deixar passar aquesta esperançadora oportunitat. El Barça va estar acompanyat durant tot el cap de setmana fins que van aconseguir el títol, que s'ha convertit en el seu vuitè consecutiu. La Peña Barcelonista de Móstoles va assistir a tots els partits disputats per l'equip, ja que el suport incondicional és una de les qualitats d'aquesta entitat. “És un gust tornar, com en els vells temps”, compartia la penya a les xarxes amb les fotografies.

La il·lusió dels aficionats de tornar a trepitjar les graderies del Wizink Center per recolzar a l'handbol era més que notable. I és que precisament va ser l'anterior competició, la Copa del Rei de 2020 a la Caja Mágica de Madrid, l'última que va comptar amb públic al pavelló per a veure handbol en directe. Va ser el 8 de març de 2020, a les portes de l'esclat de la pandèmia. “Per a nosaltres ha estat molt especial i emotiu, ja que l'últim partit al qual havíem pogut estar presents va ser a la Copa, ara fa un any. Ha estat com reiniciar-ho tot exactament en el mateix punt en què el vam deixar: veient la mateixa competició i tornant a veure a l'equip sortir campió”, explica David Rodríguez, president de la penya.

Però aquesta vegada, els passos d'accés a les instal·lacions madrilenyes van canviar. Abans d'entrar: presa de la temperatura, algunes gotes de gel hidroalcohòlic a les mans, mascaretes a tot arreu i catenàries que dirigien a tots els presents per a evitar l'encreuament i l'acumulació de persones. Però qualsevol precaució valia la pena per a poder estar de nou al costat de l'equip. “Hi han hagut moltes diferències després d'un any que ha estat duríssim en tots els sentits, però és una sort que hàgim pogut assistir en directe”, comenta David.

A la pista, els mateixos jugadors van reconèixer que comptar amb gent a les grades és un plus que els fa incrementar la motivació per a jugar, i encara més si són els seguidors del teu propi equip els que hi són presents. Per a Xavi Pascual, “que hi hagi gent a la graderia és molt important per a tots els equips, tots els esports i per a la societat. Si les mesures sanitàries diuen que es pot fer, endavant. Tant de bo també puguem tenir públic al Palau aviat”.

Donis de la PB Móstoles s'han quedat amb ganes de més: “Vam anar al WiZink Center i vam veure guanyar la Copa del Rei de bàsquet el 2019 i ara la Copa d'handbol. Esperem poder estar també a la Copa de Futbol Sala que es disputa a finals d’aquest mes i que per a nosaltres, fidels seguidors de la secció, seria el nostre triplet particular en aquestes instal·lacions”, expressen des de l'esperança més culer.

La temporada del Barça

La Copa del Wizink Center és el tercer títol que ha guanyat el Barça aquesta temporada, després de les Supercopes de Catalunya i Espanya. Amb la Copa Asobal ajornada sense data, per davant només queda la Lliga, on els culers són líders destacats, i la EHF Champions League, que ja tenen preparada per a afrontar les eliminatòries de vuitens de final i on han guanyat tots els partits disputats fins al moment.