Arrenca el projecte Penyes Segle XXI 2021-2026

El moviment de penyes vol continuar expandint-se durant els pròxims anys. / Miguel Ruiz

NOTÍCIES 08 de gen. 2021 - Confederació Mundial de Penyes

La Confederació focalitza la seva acció en les penyes i els penyistes i es marca nous reptes per a continuar modernitzant el moviment

Després de tancar els seus primers cinc anys havent consolidat, entre altres plans, l'organització i la internacionalització del moviment de penyes del FC Barcelona, la Confederació Mundial de Penyes obre l'etapa 2021-2026 del projecte Penyes Segle XXI. Aquest pla, que ha estat presentat a totes les candidatures a les imminents eleccions i ha comptat amb la complicitat de totes elles, cerca obrir nous camins per a dinamitzar i enfortir el teixit de penyes barcelonistes present al voltant del món, alhora que apuntalar els fonaments de la reeixida evolució del moviment des de 2003.

Penya i penyista, al centre

El projecte Penyes Segle XXI 2021-2026 situa al centre al penyista, amb el qual es busca una relació més pròxima i efectiva, per a aconseguir una major sostenibilitat de les penyes. Al mateix temps, la Confederació prioritza la dinamització d'aquestes entitats, la col·laboració per a l'increment de les activitats –presencials i online–, la implicació dels penyistes en elles, l’apropament als més joves i la cerca de sinergies amb els socis del FC Barcelona. Tot això, a partir de l'impuls i la coordinació de les 30 Federacions territorials, el paper i el desenvolupament de les quals ha estat clau des de la seva creació.

D'altra banda, la digitalització és la gran aposta del projecte que la Confederació desplegarà durant els pròxims mesos, la qual cosa li proporcionarà una major facilitat per a mantenir un contacte més pròxim amb les penyes i els penyistes. Per a aquests membres, això suposarà l'adopció d'una identitat digital, complementària al Carnet de Penyista físic, amb la qual podran accedir a més avantatges exclusius i realitzar tràmits online de forma més àgil. Actualment, la presència de la Confederació en l'entorn digital ja destaca gràcies a la seva activitat a les xarxes socials, on suma prop de sis milions de seguidors.

Més projectes

A més, la Confederació continuarà impulsant en el seu pla 2021-2026 aquelles iniciatives que ja han contribuït a l'important salt evolutiu del moviment. Es continuarà fomentant la integració de les penyes amb el seu entorn social, així com la seva implicació en iniciatives solidàries, esportives, culturals i formatives. Així mateix, l'expansió internacional, un dels grans assoliments dels últims anys, es mantindrà com a objectiu clau.

Diàleg amb el Club

Una de les bases que ha fomentat l'èxit de la Confederació, i que l'entitat subratlla en el seu projecte 2021-2026, és la constant interlocució amb el FC Barcelona. A més del mateix Club, la Confederació continuarà prioritzant la col·laboració amb la Fundació Barça, l’Agrupació Barça Jugadors, així com amb l’Agrupació de Penyes i Clubs de Futbol i el col·lectiu de penyes de l’Espai d’Animació.