S’anuncia la celebració del 41è Congrés Mundial de Penyes del Barça

Marc Guillén

NOTÍCIES 18 de maig 2020 - Confederació Mundial de Penyes

Previst per a l’inici de la tardor, el Congrés tindrà un nou format per a poder ser seguit de forma telemàtica i farà un reconeixement a la tasca realitzada pel moviment en la lluita contra la Covid-19

Tot i les dificultats generades per la propagació de la Covid-19, la Confederació Mundial de Penyes ha posat en marxa la celebració del 41è Congrés Mundial de Penyes. L’esdeveniment, que cada any reuneix a centenars de penyes i penyistes arribats d’arreu del món, descarta la seva celebració en el seu mode habitual, coincidint amb el Trofeu Joan Gamper, però es reinventa per a adaptar-se a les exigències del moment i mantenir en contacte tot el moviment.

El 41è Congrés Mundial de Penyes, que compta amb el suport del FC Barcelona, se celebrarà en un format on hi prevaldrà el caràcter virtual i el suport de la tecnologia, de mode que es facilitarà el seu seguiment via telemàtica. A més a més, l’esdeveniment es plantejarà respectant de forma estricta les disposicions de les autoritats sanitàries i tenint en cura la salut de totes les persones que hi prenguin part. La data de celebració d’aquesta edició del Congrés Mundial de Penyes queda pendent de confirmació, però es preveu que tingui lloc entre finals del mes de setembre i principis d’octubre.

“El repte de connectar amb el moviment en moments tant complexes i desafiants com els que vivim ha animat el Consell de Penyes a plantejar aquesta convocatòria. No volem que cap virus ens aturi”, declara Antoni Guil, president de la Confederació Mundial de Penyes.

Homenatge a la mobilització contra la Covid-19

A banda d’explicar la gestió de la Confederació Mundial de Penyes durant la temporada 2019-20, la 41a edició del Congrés Mundial de Penyes tindrà com principal objectiu el reconeixement a totes les accions i iniciatives sorgides del moviment de penyes per a combatre les conseqüències de la propagació de la Covid-19. Des de la decretació de l’estat d’alarma i l’inici del confinament, el moviment ha col·laborat amb el Banc dels Aliments i el Banc de Sang, i ha realitzat múltiples donatius econòmics i de material a hospitals, organitzacions benèfiques, residències i administracions.

“El caràcter solidari de les penyes barcelonistes ha assolit la seva màxima expressió durant aquesta crisi sanitària. En aquest Congrés volem posar en valor la tasca de totes les federacions, penyes i penyistes que han contribuït a pal·liar els efectes d’aquesta emergència sanitària. Aquests són, més que mai, els valors que defineixen el nostre moviment, i n’estem molt orgullosos”, afegeix Antoni Guil.

A mida que es vagin concretant més detalls sobre la 41a edició del Congrés Mundial de Penyes, la Confederació Mundial de Penyes anirà informant degudament a totes les entitats i membres que formen part del moviment.