Àmplia resposta del moviment de penyes per ajudar la PB Beirut

Penya Barcelonista de Beirut

NOTÍCIES 07 d’ag. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

Tant la Federació Món com diverses penyes estan realitzant aportacions econòmiques, mentre que la penya libanesa s’ha implicat de ple en l’ajuda a la seva ciutat

La forta explosió que ha sacsejat la ciutat de Beirut ha deixat unes conseqüències devastadores per a desenes de milers de persones, les quals han vist com perdien la seva llar, el seu negoci, o fins i tot alguns familiars o amics. Davant d’aquesta situació, el moviment de penyes barcelonistes ha tornat a fer gala del seu esperit més solidari i de seguida ha posat en marxa, en coordinació amb la Penya Barcelonista de Beirut, diverses vies per ajudar els habitants i les institucions de la capital libanesa.

D’aquesta manera, la Confederació Mundial de Penyes ha traslladat tot el seu suport a la PB Beirut i també la seva disposició a trobar les millors formes d’ajuda. La Federació Món, per la seva banda, ha decidit fer una aportació de 500 euros destinada al Centre de Tractament de Nens amb Càncer del Líban, una entitat que s’ha vist greument afectada per l’explosió i amb la qual ja col·labora habitualment la peña libanesa. També han reaccionat amb rapidesa les penyes nord-americanes, que s’han organitzat per a obrir una campanya de recaptació de fons online que, a través de la penya local, es faran arribar a les entitats que més ho necessitin. El mateix ha fet la PB de Lyon, que ha obert un pot solidari per a tothom qui hi vulgui participar.

Màxima implicació de la PB Beirut amb la seva ciutat

Tot i haver-se vist directament afectada per l’explosió, la PB Beirut no ha descansat en la seva tasca per ajudar la ciutat des del moment dels fets. A banda d’implicar-se de seguida amb el citat centre sanitari per a nens amb càncer, la penya ha posat en marxa una campanya de donació de sang per als ferits i ha contribuït a la difusió de nombroses informacions de servei, com tots aquells punts que ofereixen allotjament, menjar o ajuda de tot tipus als afectats, diferents telèfons d’assistència o fins i tot llistes d’hospitalitzats perquè els seus familiars els puguin localitzar. També ha fet crides a trobar persones desaparegudes.

Tot plegat posa de manifest l’important paper que les penyes poden jugar en el si de la seva comunitat quan es tracta de buscar el bé de tots. A més a més, la resposta a nivell internacional és una clara mostra del fort sentiment d’unió que caracteritza el moviment de penyes barcelonistes i també dels valors solidaris que empenyen tots els seus integrants a ajudar aquells qui ho estan passant malament.