L’Agrupació de Penyes es posa en marxa amb la salut com a prioritat

Els alevins de la PB Cinc Copes van disputar el seu primer partit amistós contra l'UB Catalonia. / PB Cinc Copes

NOTÍCIES 10 de set. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

Els entrenaments i els partits amistosos es realitzen amb restriccions i hi ha estrictes mesures de seguretat per a evitar aglomeracions i contactes

Després del bon gust de boca que van deixar els campus d'estiu celebrats durant el mes de juliol, i aprofitant l'experiència adquirida en la seva organització, les 16 penyes de l’Agrupació de Penyes del FC Barcelona han decidit reprendre l'activitat dels seus equips de futbol base. Un retorn que s'ha viscut amb especial il·lusió, ja que pràcticament havia passat mig any des de l'aturada obligada a causa de l'inici del confinament, però també des d'una absoluta conscienciació de la situació actual; tant per part dels clubs i staffs tècnics, com dels jugadors i les seves famílies. Així doncs, els nens i nenes poden tornar al terreny de joc, però sota unes estrictes mesures sanitàries.

Una de les principals novetats que afecta els entrenaments és que transcorren a porta tancada, per la qual cosa la presència dels familiars dels nens i nenes es limita ara al seu trasllat i recollida. Per a evitar aglomeracions, aquesta es duu a terme de manera escalonada i en espais especialment habilitats. De la mateixa manera, no es permet l'ús dels vestuaris ni es comparteixen materials com les ampolles d'aigua.

D'altra banda, es mantenen mesures ja implantades en el nostre dia a dia com l'ús de la mascareta (abans i després de l'entreno per als nens, però en tot moment per als entrenadors), la desinfecció de les mans amb gel hidroalcohòlic o la comprovació de la temperatura corporal. Entitats com la PB Anguera, entre altres, han elaborat un protocol sencer de seguretat que han compartit de manera pública per a evitar qualsevol malentès.

Les famílies, comprensives

A l'espera que les autoritats competents emetin una normativa unificada en aquest àmbit, algunes penyes com la PB Cinc Copes o la PB Villaverde també han realitzat ja algun partit amistós; en el primer cas, a porta tancada, i en el segon, amb un aforament de només el 30%. Malgrat la dificultat que això suposa a l'hora de veure als seus fills i filles en directe, les famílies han mostrat sempre la seva comprensió, sota la seguretat de tots els implicats.

A més dels equips que formen part de l’Agrupació de Penyes, altres entitats com la PB Melilla també han posat en marxa els seus equips, seguint totes les mesures sanitàries. Amb tot això, el moviment de penyes contribueix a la reactivació general de l'esport base, així com al benestar dels més joves en una etapa que no està sent fàcil per a ells.

Les lligues, a l'espera

El desenvolupament de les competicions de futbol base continua essent incert avui dia, i una de les afectades és la Lliga de Benjamins que organitza cada temporada l’Agrupació de Penyes, sota l'auspici de la Federació Catalana de Futbol. L'inici d'aquesta competició està previst per al mes d'octubre, però ara mateix queda a l'espera de les decisions que prenguin les autoritats competents.