L’Agrupació de Jugadors, sempre amb les penyes

L'exjugador Alberto Manga amb els jugadors de la penya. / PB Ramon Llorens de Rubí

NOTÍCIES 02 de set. 2020 - Confederació Mundial de Penyes / ABJ

Els exjugadors blaugrana Paco Martínez i Alberto Manga han participat en dos dels actes organitzats per Penyes Barcelonistes des de la represa de l’activitat

Els mesos d'estiu, especialment el juny, solen ser una de les èpoques amb més activitat per les Penyes Barcelonistes, que aprofiten per celebrar els finals de temporada i diversos actes multitudinaris com les trobades, aniversaris o fins i tot el Congrés Mundial de Penyes. I en molts d'aquests esdeveniments l'Agrupació de Jugadors del FC Barcelona (ABJ) s'hi fa present a través dels seus membres. Només el 2019, entre els mesos de juny i agost les Penyes van organitzar més de 40 activitats on hi va haver presència d'exfutbolistes del Club.

Però aquest estiu les mesures de seguretat recomanades per les autoritats sanitàries per protegir les persones del coronavirus han obligat a cancel·lar la immensa majoria d’actes. Fins el moment, en aquesta nova temporada que va començar al juliol, l’ABJ ha participat en dos actes de penyes celebrats a l'aire lliure.

Al Torneig de Golf Penyes, organitzat per la Federació de Penyes del Barcelonès Est a principis de juliol, hi va assistir Paco Martínez, exjugador que va estar 6 temporades al Club i que va ser un dels herois de Basilea 79. Es tracta d’una de les cites més recurrents del calendari penyístic anual i, tot i que la participació va ser més reduïda que en edicions anteriors, Martínez confessa que "el dia va ser espectacular, molt ben organitzat per la Federació, i lògicament amb molta prudència a l'hora de jugar i lliurar els trofeus". En aquest cas, Martínez va estar acompanyat dels també exjugadors blaugrana, Jordi Gonzalvo i Pep Munné.

Mesures de seguretat basades en la distància, la higiene i el control de temperatura dels assistents han estat la nova rutina dels casals esportius que s'han celebrat arreu de Catalunya durant aquesta primera part de l'estiu. El que organitza la PB Ramon Llorens de Rubí, així com tots els altres campus organitzats per les penyes, no n'ha estat una excepció. Cada tarda, un bon nombre d'infants i joves de la localitat han participat en aquesta activitat, que va visitar l'exjugador blaugrana -i també vallesà- Alberto Manga.

En aquest sentit, i com passa sovint en les activitats de futbol, Manga, que és entrenador, va anar més enllà d'una simple visita i, tal com explica el president de la penya, Josep Capmany, "es va implicar totalment a l'entrenament dels nens i nenes i se'ls va posar a la butxaca de seguida". El mateix exjugador té molt clar que en segons quins actes el col·lectiu d'exfutbolistes blaugrana pot aportar més gràcies als seus coneixements i a la seva mateixa experiència, ja que "les penyes viuen molt intensament la nostra visita, esperen que les acompanyem, donem el nostre punt de vista de l'actualitat del Club i que compartim la nostra experiència".