Una agenda farcida d’activitats per celebrar el 40è Congrés Mundial de Penyes

NOTÍCIES 29 de jul. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

L’entitat organitzarà els tradicionals tornejos de Futbol-7, Futbol Games i Cartes, i per primer cop acollirà els Màsters Finals del Penyes Pàdel Tour

La Confederació Mundial de Penyes del FC Barcelona es troba de celebració per partida doble. El passat dimecres 24 de juliol, les penyes del Barça van commemorar els seus 100 anys d’història, una ocasió especialment destacada que coincideix en el temps amb la celebració, entre el 2 i el 4 d’agost, del 40è Congrés Mundial de Penyes. Una cita anual que congregarà a les instal·lacions del Camp Nou i del Palau de Congressos a milers de seguidors culers de tot el món que, de nou, posaran en comú inquietuds i reptes per seguir fent créixer un moviment que ja és Centenari. Els penyistes, a més a més, podran gaudir d’algunes de les tradicionals activitats que l’organització impulsa amb motiu d’aquest esdeveniment, com els tornejos de Futbol 7, eSports i Cartes, o la primera final del Penyes Pàdel Tour, així com d’altres novetats que completaran tres dies de festa blaugrana.

La vessant més esportiva de les penyes

L’esport és un dels valors més presents en el desenvolupament diari de les penyes, raó per la qual juga un paper destacat durant el Congrés Mundial de Penyes. Un any més, els equips de futbol formatiu de les penyes disputaran als camps annexes del Miniestadi el Torneig de Futbol-7, que enguany arriba a la seva 14a edició. Tindrà lloc els dies 2 i 3 d’agost amb l’objectiu és fomentar l’esport entre els més joves i al mateix temps destacar valors formatius com el fair play, que és reconegut amb el “Premi Josep Mª Profitós”. Hi participaran prop d’una trentena d’equips de penyes oficials del FC Barcelona de les categories Benjamí i Aleví.

L’any passat van ser més de 250 nens i nenes els que van participar en un torneig que espera superar expectatives, i que tornarà a estar dirigit per Paco Clos, exjugador del primer equip blaugrana. L’entrega dels trofeus tindrà lloc un cop més als Annexes del Miniestadi amb l’assistència de directius del FC Barcelona i de la Confederació.

En paral·lel, una de les grans novetats d’aquest 40è Congrés són els Màsters Finals del Penyes Pàdel Tour, que culminaran l’activitat posada en marxa aquest any per la Confederació. La cita serà el dissabte 3 d’agost, a partir de les 9:30h, al Club Esportiu Laietà, i els protagonistes seran les parelles finalistes de les cinc edicions del torneig celebrades durant els últims mesos a Catalunya i Andalusia. La competició es dividirà en categoria masculina i femenina, i es disputarà en format eliminatòria fins coronar els campions i campiones d’aquesta primera edició dels Màsters Finals.

Les tradicions, sempre presents al Congrés

Les tradicions blaugranes tornaran a inundar l’Auditori 1899 durant la celebració del 8è Torneig de Cartes de Penyes, que batrà en duel a parelles expertes en el clàssic joc de la “Botifarra”. La competició tindrà lloc el dissabte 3 d’agost a partir de les 16:00h i, com sempre, s’espera un gran èxit de participació.

Aquella mateixa nit, l’esplanada del Camp Nou acollirà un cop més l’esperat sopar a la fresca del Congrés Mundial de Penyes, que comptarà amb la presència d’alguns membres de la junta directiva del FC Barcelona i directius de la Confederació Mundial de Penyes. Una trobada de germanor que posarà en contacte a penyistes de tot el món, els quals podran gaudir d’actuacions destacades i més d’una sorpresa, en un ambient plenament festiu.

A més a més, aquest any els assistents al sopar podran gaudir d’un nou privilegi. Un cop acabat l’àpat, la botiga oficial del FC Barcelona obrirà les seves portes i oferirà descomptes d’entre el 20 i el 30% per a tots els penyistes, els quals rebran també un regal exclusiu.

Protagonisme per als eSports i tancament amb una estrena en exclusiva

Els eSports tindran també el seu espai al Congrés amb el joc Pro Evolution Soccer 2019 (PES 2019) com a protagonista. Després de les eliminatòries disputades arreu del territori, el Torneig Penyes Futbol Games reunirà el 4 d’agost els finalistes de cada Federació, que formaran equips de quatre jugadors per a combinar la competició individual i de dobles. L’equip que superi totes les eliminatòries es convertirà en campió. El torneig tindrà lloc a l’Auditori 1899 des de les 10:00h i enfrontarà una vuitantena de nens i nenes.

Com a darrera novetat, els penyistes podran gaudir d’un passi en exclusiva del documental Wonder, dedicat a la figura de Lionel Messi. Serà el primer cop que es veurà en pantalla gran aquesta producció, que forma part de la sèrie This is Football, centrada en les passions que aixeca món del futbol. L’estrena estarà presentada pel periodista i escriptor John Carlin, i tindrà lloc a l’Auditori del Palau de Congressos el diumenge 4 d’agost a les 17:00h, després del dinar de gala.

Aquesta projecció servirà com a cloenda de luxe per a una jornada institucional del Congrés en què es reuniran més de 700 penyes i representants de les 30 Federacions de Penyes del FC Barcelona de tot el món per a presentar les principals novetats del moviment penyístic blaugrana.