Adéu al Pare Manel: un referent en l'ajuda als altres

El Pare Manel a la seu de la Federació de Penyes del Barcelonès Est. / Fed. Barcelonès Est

NOTÍCIES 10 de set. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

La pèrdua de Manuel Pousa, conegut per tots com el Pare Manel, ha causat una gran consternació general, i en particular en el sí del moviment de penyes barcelonistes. Nascut a Granada, però resident a Barcelona durant la major part de la seva vida, no va dubtar a expressar sempre el seu gran barcelonisme i el 1992 es va unir a la PB Trinitat Vella. També va mantenir una estreta relació amb la Federació de Penyes del Barcelonès Est, i especialment amb el seu president Jordi Monturiol, amb el qual havia compartit gales benèfiques des de fa més de 20 anys.

Precisament, una de les últimes accions en les quals el Pare Manel va estar present va ser en la seu d'aquesta federació, amb prou feines fa dos mesos; allà, la seva Fundació Pare Manel va rebre 700 quilos d'aliments per a persones necessitades gràcies a la iniciativa “Una Tona Solidària”. També el Club Babar, molt lligat a la seva figura, va participar recentment en el projecte Junts+ gràcies a la PB La Guineu.

El sentit record de la PB Trinitat Vella

El president de la PB Trinitat Vella, Alfredo López, ha volgut expressar personalment tot allò que el Pare Manel va representar per a la seva penya i per a tota la gent necessitada del seu barri:

“La relació del Pare Manel amb la nostra penya es remunta a l'any 1992, quan s'assabenta de la fundació de la Penya Blaugrana Trinitat Vella i es posa en contacte amb nosaltres per a oferir-nos el seu suport i col·laboració en tot el que necessitem. I des de llavors així va ser, ja sigui a nivell de tota l’entitat o en casos personals de socis o famílies vinculades a la penya que necessitessin la seva ajuda.

Necessitaria diverses pàgines per a enumerar totes i cadascuna de les seves aportacions, però cal destacar la donació de material esportiu als nostres nens més desfavorits o l'ajuda econòmica a aquelles famílies que no podien pagar les quotes dels seus fills. En qualsevol àmbit on pogués tirar un cable, ell sempre era allà.

Com a soci de la penya, ens visitava amb molta freqüència per a veure al nostre Barça i passar bones estones en la seva companyia, debatent sobre l'equip, els jugadors o l'actualitat, encara que ell sempre solia evitar polèmiques i dir ‘jo no dic res, vosaltres sí que en sabeu, de futbol’.

Personalment, considero al Pare Manel un gran amic. No he conegut mai a una persona tan solidària, humana i amb tanta energia positiva projectada cap als altres. Estic segur que, allà on es trobi, sempre continuarà vetllant per nosaltres.”