Rècord de participació a les activitats prèvies al 40è Congrés Mundial de Penyes

ALEX CAPARRÓS

NOTÍCIES 03 d’ag. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

Més d’un miler i mig de penyistes blaugranes d’arreu del món s’han desplaçat a Barcelona amb motiu del 40è Congrés Mundial de Penyes

Un any més, Barcelona acull l’emblemàtic Congrés Mundial de Penyes, una cita que reuneix a penyistes blaugranes d’arreu del món, i que està organitzat per la Confederació Mundial de Penyes, entitat que engloba el moviment penyístic del FC Barcelona. La cita, que enguany ja suma 40 edicions, és la major trobada de penyes a nivell mundial i se celebra a les instal·lacions del Camp Nou i al Palau de Congressos de Catalunya amb una agenda plena d’activitats penyístiques.

L’esdeveniment va donar el tret de sortida ahir al matí amb l’inici del XIV Torneig Internacional de Futbol 7 als camps annexes al Miniestadi. La competició, dirigida a equips de penyes del FC Barcelona, s’ha saldat amb la victòria de la PB Totana en categoria Benjamí i la PB Navas en categoria Aleví, en dues grans finals on l’esforç i la passió per l’esport han estat les veritables protagonistes. Un total de 500 participants, sumant jugadors i entrenadors, han competit en el torneig, que ha reunit 28 equips de penyes oficials del FC Barcelona –16 en la categoria Benjamí i 12 en la categoria Aleví–.

El lliurament de premis s’ha dut a terme a la gespa del Miniestadi per part del directiu del FC Barcelona, Pau Vilanova. L’Antoni Guil, president de la Confederació Mundial de Penyes, i Paco Clos tampoc s’han volgut perdre la cita.

Com a novetat, aquest any la trobada ha celebrat durant el dia d’avui els Màsters Finals del Penyes Pàdel Tour, punt culminant de la gira que fa uns mesos va posar en marxa la Confederació Mundial de Penyes. La competició, celebrada al Club Esportiu Laietà i dividida en categoria masculina i femenina, s’ha anat desenvolupant al llarg del matí amb una gran dosi d’emoció i entusiasme, fins que la parella Alberto Sesé-Jordi López i la parella Ariadna Berdala-Lídia Nicolás s’han coronat campions i campiones, respectivament, d’aquesta primera edició dels màsters finals del Penyes Pàdel Tour. Antoni Guil, president de la Confederació Mundial de Penyes, Pau Vilanova, directiu del FC Barcelona, i Jordi Monturiol, president de la Federació de Penyes del Barcelonès Est, han entregat els premis.

D’altra banda, i com ja és tradició, els culers aficionats a les cartes també han pogut gaudir d’una de les cites més esperades de l’any, el VIII Torneig de Cartes, una competició basada en la popular modalitat de “La Botifarra” que aquest any ha comptat amb una setantena de parelles.

En aquesta edició, la parella vencedora ha estat la formada per Josep Maria Bonvehí i Lluis Rodríguez de la PB Figaró-Montmany; mentre que les parelles de la PB Calaf i Comarca i PB Puigcerdà han aconseguit el segon i tercer lloc, respectivament.

La jornada d’avui del Congrés acabarà amb el tradicional sopar a la fresca. L’àpat reunirà més de 900 comensals en un ambient distès i agradable, on els penyistes podran intercanviar, opinions i sensacions de cara a la propera temporada, a més de rebre més d’una sorpresa. En el transcurs del sopar també tindrà lloc el lliurament de premis als guanyadors del VIII Torneig de Cartes, que ha anat a càrrec de Jordi Cardoner i Casaus, Vicepresident Primer del FC Barcelona, Pau Vilanova i Antoni Guil.

Finalment, i com a novetat d’aquest any, els penyistes podran gaudir de l’obertura en exclusiva de la FC Botiga, que els oferirà obsequis i descomptes exclusius. Una clausura de luxe per a una jornada carregada d’activitats prèvies al Congrés.

Demà arriba el torn del 40è Congrés Mundial de Penyes, on s’exposarà el full de ruta de la Confederació i les principals fites assolides per l’entitat i el moviment. Tot seguit, se celebrarà el dinar de gala, que inclourà l’homenatge a diferents penyes pel seu 25è aniversari, i a continuació una sorpresa molt especial per a tots els penyistes assistents: el passi en exclusiva del documental Wonder, sobre la figura de Lionel Messi i el seu destacat paper en el món de l’esport en general i del futbol en particular.

Paral·lelament, les activitats tampoc quedaran en blanc, ja que es disputarà la final del Torneig d’eSports Penyes Futbol Games, protagonitzat pel videojoc Pro Evolution Soccer 2019 de Konami