650 penyistes es desplacen a Lió per veure l’Olympique–Barça

NOTÍCIES 17 de febr. 2019 - CMP

El president de la Confederació, Antoni Guil, assistirà al sopar previ amb les penyes franceses i internacionals

La UEFA Champions League mobilitza els aficionats europeus que més passió demostren pel futbol. I aquesta definició encaixa perfectament amb el que és un penyista: una persona que està disposada a donar-ho tot pel seu equip recolzant-lo en tot moment i que el seu suport és decisiu en el resultat final dels partits. L’aplegament de tots aquests penyistes es converteix en un dels moviments de penyes més grans i globals: el del FC Barcelona. És per això que 650 penyistes barcelonistes de tot el món es desplacen a Lió per assistir al partit de vuitens de final que es disputarà demà a les 21 hores.

La penya amfitriona amb seu a la mateixa ciutat francesa, la FC Blaugrana “Plus que des Supporters”, ha organitzat juntament amb la Confederació Mundial de Penyes un sopar aquesta nit en què estan previstos uns 100 assistents per començar a escalfar l’ambient. La vetllada en què també es realitzarà l’intercanvi d’obsequis, comptarà amb la presència del directiu en cap de la Comissió Social del FC Barcelona, Josep Maria Barnils; el president de la Federació Món, Antoni Freire; la vocal i responsable de comunicació de la Federació Món, Teresa Calveras; i el president de la penya amfitriona, Nicolas Fayet, entre altres membres de diverses penyes internacionals.

Més de 100 lionesos d’entre els 650 penyistes

Com és natural, la majoria d’assistents a aquesta jornada social i futbolera són francesos o ciutadans dels països més pròxims, com per exemple Suïssa. La xifra rècord se l’emporta la penya lionesa, ja que 106 penyistes provenen de la FC Blaugrana “Plus que des Supporters”. Aquesta penya es va oficialitzar el 2007 i està apadrinada pel seu paisà exblaugrana Ludovic Giuly, cosa que pel president de la penya, Nicolas Fayet, va ser un “regal preciós”.

Seguidament, en el rànquing es troben dues penyes suïsses: 46 penyistes provenen de la PB de Lausanne i 34 de la PB de Ginebra; continuant amb més franceses: 27 de la PB Vandoeuvre Lorraine, 26 de la PB París i 24 de Penya “Blaugranor” du Nord de la France. Altres penyes francòfones que hi assisteixen són la Penya de Touraine Supporters du Barça, la FC Barcelona Clan: Cyberpenya Blaugrana Francophone i la PB “Gabriel López Sola” de Saint Juery.

Però tant la competició europea més famosa de totes com el Barça no només mobilitzen als europeus. Penyistes blaugranes de tot el món assisteixen també al partit per animar a l’equip del seu cor: venen del Marroc com els de la PB Marrakech, l’Associació del Nord Blaugrana de Chaouen o la PB Rabat Atlàntic; de Rússia com els penyistes de la PB de Sant Petersburg, o fins i tot d’Aràbia Saudita, com és el cas dels membres de la PB de Riyadh

Els impulsors del Congrés de Penyes Francòfones

La penya de Lió va començar amb només cinc membres i ara ja en són 200. “Aquest és un fet grandiós tenint en compte que l’Olympique és un gran equip a França i que té molts seguidors”, apunta Nicolas Fayet. De fet, la primera vegada que van anar al Groupama Stadium per veure un Olympique – Barça no eren més de 10 penyistes, i aquesta vegada ja en són més de 100.

De totes maneres, els seguidors volen fer honor al seu nom “Plus que des supporters” essent “més que penyistes” i és per això que cada any realitzen nombroses accions solidàries: col·laboren amb UNICEF, ajuden a les persones sense sostre -especialment durant l’hivern- i cada any promouen que un nen malalt pugui assistir al Camp Nou. Així mateix, també van ser els impulsors d’organitzar el Congrés de Penyes Francòfones el 2012 a Lió, trobada que aquest mes de març ja celebrarà la seva vuitena edició al Marroc.

El xampany, element essencial a les celebracions de les penyes franceses

La Penya “Blaugranor” du Nord de la France ubicada a la població de Carvin es va convertir en oficial el 2003. Precisament va ser ella qui va organitzar l’últim Congrés de Penyes Francòfones l’abril de l’any passat aprofitant el seu 15è aniversari. Penyes de França, Bèlgica, Suïssa, Marroc i Algèria es van desplaçar fins al nord de França per celebrar la seva germanor. Aquesta setena trobada va ser inaugurada pel president de la “Blaugranor”, Anthony Romon, i l’Esteban, el seu fill de 8 anys, que va interpretar amb una trompeta l’himne del Barça mentre els centenars de presents el seguien amb els càntics. Aquest emocionant moment va disparar els aplaudiments dels penyistes i els taps de les ampolles de xampany un cop va acabar l’espectacle.

La penya de la capital, PB París, té una devoció particular pel Barça. Tant és així que el seu setè aniversari el van celebrar de la millor manera que se’ls va acudir als seus penysites: desplaçant-se fins el Camp Nou per a veure un partit de La Lliga i poder animar a l’equip amb totes les seves forces.

Amb poc més de dos mesos de vida, la PB Lorraine es va oficialitzar el desembre passat. Tot va començar l’any 2015 quan tres fanàtics del Barça que provenien de diferents horitzons es van trobar gràcies a la seva afició pel nostre Club. Va ser llavors quan els tres van compartir mútuament el seu desig de crear una penya barcelonista: la idea es va anar accelerant, van anar aglutinant seguidors i obtenint informació sobre el procediment i ara ja són més de 60 membres.

La trobada dels penyistes

Demà hi ha un meeting de penyistes abans del partit per poder anar al Groupama Stadium conjuntament amb més granes i força per animar el Barça. La trobada és a les 16h a la mítica Place Bellecour i està organitzada per la penya FC Blaugrana “Plus que des Supporters”. Està previst que s’hi apleguin uns 200 penyistes d’arreu del món, tot i que s’hi poden sumar tots els aficionats blaugranes que així ho desitgin perquè, tal i com ja és mundialment conegut: si tots animem, guanyarem!