450 penyistes es desplacen a Nàpols

NOTÍCIES 24 de febr. 2020 - Confederació Mundial de Penyes

La penya local ha organitzat una trobada d’aficionats el mateix dia del partit

El moviment de penyes barcelonista, avalat per una història centenària, sempre s'ha caracteritzat per recolzar insaciablement al Barça vagi on vagi. Aquesta vegada toca anar fins a Nàpols per a animar a l'equip en la disputa dels vuitens de final de la Lliga de Campions. En total, 450 penyistes es desplacen per terra i aire fins a la ciutat del sud d'Itàlia. Com sol ser habitual, és la Federació Món qui encapçala la comitiva amb les penyes poloneses al podi: la Fan Club Barça Polska assisteix a l'estadi San Polo amb 65 penyistes i la PB Poznan amb 30. Els trepitja els talons la PB Tel Aviv amb 20 membres assistents.

Els jugadors, així com l'equip tècnic, comptaran amb un ampli suport italià, ja que les penyes del país no s'han volgut perdre l'oportunitat d'estar amb el seu equip. La PB Napoli, acabada d'oficialitzar, la PB Roma i la PB Turin portaran fins a les graderies a mig centenar de penyistes. Altres penyes que comptaran amb una extensa representació són la PB Gamper de Barcelona, la PB Budapest, la PB Montgrí i Comarca, la PB Almogàvers Garrotxins i la PB Mataró.

PB Napoli: Inauguració oficial

La Penya Blaugrana di Napoli va ser oficialitzada el passat 13 de gener per la Confederació Mundial de Penyes i el FC Barcelona. La ciutat italiana va demostrar així tenir un clar sentiment barcelonista amb la fundació de la seva primera penya. Amb 70 membres, la PB Napoli tindrà una estrena de luxe encapçalant una rebuda inigualable als jugadors i als seguidors culers a la ciutat mediterrània. És per això que demà ha convocat una trobada on fer conjuntament la prèvia del partit. La quedada és al cor de la ciutat, al pub Alexander Burger Grill, a les 14 hores i s'espera l'assistència d'uns 200 penyistes i aficionats blaugranes.

La penya també ha organitzat un sopar oficial aquesta mateixa nit per a degustar la cuina italiana a la Trattoria del Golf. A més dels directius del FC Barcelona José Maria Barnils, Jordi Moix i Teresa Basilio, i del president de la Confederació, Antoni Guil, està prevista l'assistència d'uns cinquanta penyistes i representants del món de penyes blaugrana.

Així, l'esdeveniment comptarà amb la presència del president de la Federació Món, Antonio Freire; la presidenta de la penya amfitriona, Giusi Zaffiro; el delegat del govern de la Generalitat de Catalunya a Itàlia, Lucca Bellizzi; el president de la PB Roma, Massimiliano Morgante; el president de la PB Turin, Vittorio Giorgio Pegone; i el president de la PB Lombarda, Pietro Locatelli. La vetllada posarà el seu punt i final quan el president de la Confederació entregui a la penya la placa d'inauguració oficial. Aquesta concessió simbolitzarà la integració de l'entitat al moviment de penyes, agermanant-la amb més de 1.265 penyes al voltant del món.