Fervor blaugrana a la 2a Trobada de Penyes Barcelonistes de Mèxic

NOTÍCIES 04 de des. 2019 - Confederació Mundial de Penyes

Més de 120 penyistes arribats d’Amèrica Central i del Nord van gaudir de dos dies d’activitats a la localitat mexicana de Puebla

El passat cap de setmana es va celebrar a la ciutat de Puebla la 2a Trobada de Penyes Barcelonistes de Mèxic, organitzada conjuntament per la Penya Blaugrana Un Crit Valent, la Peña Rincón del Barça en México i la Penya Blaugrana Ciutat de Mèxic. L’esdeveniment va reunir a més de 120 penyistes procedents d’un total de set penyes, ja que a les tres mexicanes citades anteriorment, s’hi van afegir la Penya Virtual Blaugrana, la Peña Barcelonista Chicho Sibilio (República Dominicana), la Peña Barcelonista de Guatemala i la Penya Blaugrana San Diego (Estats Units).

La trobada va comptar amb la presència de José Manuel Vargas, Responsable de l’Àrea Amèrica del Nord, Amèrica Central i Illes del Carib de la Federació de Penyes Barcelonistes del Món, i va tenir els presidents de les tres penyes organitzadores com a amfitrions. En el transcurs dels dos dies, els assistents van poder gaudir d’activitats de tota mena que van completar un cap de setmana ple d’emocions compartides i passió barcelonista.

Un primer dia trepidant

L’esport i la solidaritat van centrar el primer matí de la trobada, que va tenir com a seu les instal·lacions de la Barça Academy de Puebla. Allà, s’hi va disputar un triangular de futbol entre les tres penyes mexicanes, que va coronar la Peña Rincón del Barça com a guanyadora, mentre els més petits gaudien d’un clínic per part dels entrenadors de la Barça Academy. A la vegada, es va fer una recollida de joguines per a donar a la Fundación de Niños con Cáncer, així com una recollida de fons per a la fundació contra el tràfic de menors Anthus.

Posteriorment, i un cop fet el parlament de benvinguda per part de José Manuel Vargas, qui també va explicar l’actual situació d’expansió del moviment a tot el continent americà, els assistents van poder admirar una exposició de samarretes del FC Barcelona, amb unes 60 unitats diferents que repassaven els 120 anys d’història del Club. Tot seguit, el dinar de germanor va permetre estrènyer lligams entre tots els assistents, que van rebre la salutació via vídeo d’exjugadors i membres de l’Agrupació Barça Jugadors com Ramon Alfonseda, Pere Valentí Mora i Edmilson, entre altres, amb la cirereta final del mexicà Rafael Márquez.

D’altra banda, la 2a Trobada de Penyes Barcelonistes de Mèxic va voler fer un especial homenatge a la trajectòria de Juan Manuel Asensi, que a més de ser exjugador del FC Barcelona, també ho és de l’equip local Puebla FC. El propi Asensi els va voler fer arribar la seva satisfacció mitjançant un vídeo d’agraïment. El dia va acabar amb un sopar i l’entrega d’obsequis i samarretes commemoratives a tots els penyistes presents.

La victòria del Barça com a colofó final

La segona jornada de la trobada va ser molt més tranquil·la a nivell d’activitats, però va tornar a generar emocions a flor de pell a tots els assistents, ja que va coincidir amb el partit entre l’Atlético de Madrid i el FC Barcelona, disputat al Wanda Metropolitano. A la seu de la PB Un Crit Valent, el centenar llarg de penyistes va celebrar com mai el gol de Messi que va donar la victòria al conjunt blaugrana.

Abans del comiat, es van sortejar diversos presents, i també es va emplaçar tots els assistents a la 3a Trobada de Penyes Barcelonistes de Mèxic, que es celebrarà a Ciutat de Mèxic.